Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 okt 10, 10:01

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Økonomisk stiller ikke FFK på linje med de andre Adecco klubbene, men langt bak.

Dette er bare tull. FFK hadde i sommer større handlingsrom enn de fleste andre adeccoklubber. Det var ingen som var i nærheten av FFKKs aktivitetsnivå på overgangsmarkedet. Ja, FFK har store økonomiske problemer, men vi hadde fortsatt mulighet til å hente på en annen hylle enn resten av divisjonen. Særlig siden FFK trolig har et bedre internasjonalt nettverk enn de andre klubbene.

Når det er sagt, så skal selvsagt det gamle styret rulles i tjære og fjær for å ha satt klubben i dagens økonomiske uføre. Spesielt stuntet med Tom Nordlie var hårreisende. Bare lønna og kostnadene for ham isolert sett er katastrofale avgjørelser, men at de skalv i buksa bare Nordlie stilte ultimatum om å hente gymlærer'n, Andersson og Valencia til summer FFK ikke hadde råd til vitner om evneveik ledelse. Det beste hadde faktisk vært å ikke fått Nordlie på bakgrunn av ultimatumene han stilte fremfor å innfri hvert bidige krav han kom med.

Bedreviteren har selvsagt helt rett i at om FFK ikke rykker opp, så må det sportslige ta støyten. Det er de som sitter med ansvaret, og laget er ikke dårligere enn at FFK bør (/burde) ha en god mulighet for opprykk, selv om materialet ikke er så godt som folk tror. Jeg spurte i en annen tråd, og spør gjerne her også: Hvor mange av FFKs spillere mener dere holder god TL-kvalitet? Det er sjokkerende få i mine øyne.

Aller mest er det likevel utrolig bekymringsfullt hvor lite utvikling det har vært sesongen sett over ett. FFK har gått fra å være et spillende angrepslag til et gampelag uten presisjon og pasningsspill. Sogndal hadde langt flere trekk innad i laget og bedre presisjon. Det synes jeg dårlige og middelmådige adeccolag til tider også har hatt. Det er skremmende. På toppen spiller vi veldig smalt uten å involvere kantene i nevneverdig grad, noe vi for øvrig gjorde under Grönhagen, men da hadde vi spisser i form og en midtbane med mye løpskraft og fordelingsegenskaper.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f