Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 09 sep 10, 08:41

Som mange sikkert fikk med seg: Omkampen mellom Alta og Nybergsund-Trysil endte uavgjort (som den opprinnelige kampen), og det er sikkert ikke Bodø/Glimt lei seg for. Dette betyr at NIL-T taper terreng i kampen om en av kvalikplassene.

Men en kikk på tabellen viser at det ser ut til å bli vederstyggelig jevnt. FFK på andreplass har bare seks poeng ned til åttendeplassen!

Førstkommende søndag er det ny runde, og kampene til topp 4 pluss Glimt er som følger:

FFK-Nybergsund er en ny "må-vinne-kamp", men jeg må innrømme at Follo-kampen gjør meg skeptisk. Vi kan fort gå på et nytt poengtap her. Et tidlig mål tror jeg er alfa og omega - mot Follo var det enveiskjøring det første kvarteret, men uten uttelling. Det må forbedres.

Ranheim-Særp: Forutsatt at vi denger Trysilknut, håper jeg på Ranheim-seier i denne. Særp har et lettere program igjen enn Ranheim, og er således en større trussel mtp direkte opprykk. Men det er ingen tvil om at smurfene har bedre form for tiden, så her blir det biting, type negle.

Sogndal - Mjøndalen: Bortelaget har vært veldig opp og ned i de siste kampene, med et par sterke borteseiere, men Sogndal har et høyere maksnivå og har antagelig fått igjen litt selvtillit etter at de slo Moss.

Løv-Ham - Bodø/Glimt: Løvene er et realt formlag, og har 3-1-1 på de siste fem. Glimt på sin side har 2-2-1 og tok sin første borteseier (!) for sesongen mot Alta forleden. En helt åpen kamp. Hjemmeseier her vil gjøre at Løv-Ham må regnes som en klar kandidat til en av kvalikplassene.

I utgangspunktet skal dette være en runde hvor FFK og Sogndal drar fra flere av utfordrerne, men slik har det gjerne ikke gått ...

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340