Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 27 aug 10, 19:03
Endret: 27 aug 10, 19:04
Endret av: Satch

Langt på vei enig, Fredd!

Ingen lag sier nei til en notorisk målscorer – men FFK har flest mål, og det er jo ikke sikkert at det hadde blitt så mange flere – det kan jo hende det hadde blitt i stedet for og ikke i tillegg. Men en ”målgarantist” kunne nok gitt noen flere poeng ved å vippe sakene ”vår vei” i noen avgjørende situasjoner. Dette er argumentert for vel og bra av andre, og må taes tak i av klubben før neste sesong (forhåpentlig) i elite-serien

Enda viktigere er, som Fredd påpeker, at vi pt har ingen som har egenskapene til å bekle den særdeles viktige rollen som defensivt midtbaneanker : Spilleforståelse for rollen, stor duellstyrke, pådriver og evne til 110% fokus hele kampen. Slik Wehrmann var i sin gode periode. En god spiller i denne rollen er en meget bra beskyttelse mot FFK’s manglende fart i midtforsvaret. I tillegg har vi Piroja som går i dueller over store deler av banen. Da må midtbaneankeret falle tilbake som sikring. Mot 08 var dette tydelig : Piroja tok Øivind Hoås ut av kampen gjennom dueller ”høyt og lavt”, men ingen fra midtbanen falt da ”naturlig” tilbake. Når da Raio en sjelden gang taper en duell høyere i banen blir det fort skumle overtallsituasjoner bakover. I slike situasjoner blir vi da avhengige av Martinsens fart og midtstoppergener og Ophaugs fotballhode. Det sier seg selv at det ikke kan gå bra hver gang...

En ting til : Skal en slik spiller inn, så må det være en knallhard, men fairspillende type, for all del ingen Annan-klone! Jeg har liten eller ingen sans for uttrykket ”Han er en drittsekk – men han er VÅR drittsekk”. Slike spillere hører vel ikke hjemme i FFK-stilen?

Jeg tror et godt midtbaneanker kunne gitt oss enda flere tilleggspoeng i år enn en ”målgarantist”, selv om det blir en hypotetisk diskusjon om vi hadde unngått f.eks Strømmen-kollapsen med en slik spiller på banen. Jeg tipper likevel det.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340