Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 aug 10, 18:24

Jeg er ikke så opptatt av at spillere nødvendigvis må dominere på reservelaget for å få sjansen på a-lag. Det handler om å oppdage de rette typene som man ser det bor en tippeligaspiller i og som har potensial for å gjøre en god jobb med høyere tempo, bedre medspillere og bedre motspillere. Akkurat som det ikke alltid er de beste juniorspillerne som blir de beste seniorspillerne, er det ikke alltid slik at en spiller må briljere på et reservelag for å gjøre en god jobb på et a-lag. Det er mye mer sammensatt enn som så, og i all hovedsak handler det om å se etter de rette typene; de som har "de skjulte ferdighetene" som kan gjøre at de vokser til gode a-lagsspillere.

En spiller med ekstrem spisskompetanse som Odi burde f.eks. fått flere muligheter. Mens i andre roller handler det om å finne en kompletthet ved spilleren; gode basisferdigheter, modenhet, mental styrke og evne til å tilvenne seg nytt tempo. Et godt eksempel er RBKs Henriksen som aldri har vært en spektakulær spiller, men som viser seg å ha noe ved seg som likevel kan gjøre ham til en meget god seniorspiller i ung alder. 

Jeg kjenner FFKs juniorspillere for dårlig til å sin om vi har slike "skjulte talenter", men det er liten tvil om at de unge spillerne som er tatt opp i a-stallen bør få flere sjanser enn de har fått til nå. Jeg er ganske sikker på at vi har flere spillere som kan gjøre det like godt som Simen Rafn som på ingen måte har gjort seg bort. De andre må bare få sjansen i flere kamper på rad, slik som Simen har fått!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f