Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 09 aug 10, 13:50
Opprinnelig postet av Lemmy

Éverton er uten tvil en av de mest spennende spillerne jeg har sett i FFK. Det at Tom Nordlie lovpriser en brasilianer under 25 år sier vel egentlig sitt.

I 2008 spilte han fire fulle kamper, og hadde fire der han enten ble byttet inn eller ut. Han kom midt i sesongen til en helt ny kultur, og skulle erstatte Tarik Elyounoussi. Ingen lett oppgave, med andre ord.

I 2009 scoret han fem mål på 29 kamper, og en del av disse kampene ble han byttet ut før slutt. I den katastrofesesongen vi hadde i fjor, syns jeg faktisk det er en helt grei prestasjon.

Og når det er sagt så er ikke Éverton en målscorer-type. Han er aller best feilvendt, god til å binde opp forsvarere og legge til rette for andre. Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Det hadde vært utrolig gøy å sett ham sammen med Tarik på topp i 2008-sesongen.

FFK ønsket å få ham til klubben, men det ble umulig med de økonomiske forventningene i Brasil, og et noe merkelig kontraktssystem.

Etter hva jeg har forstått var han så sterkt ønsket blant annet fordi det ville vært utrolig surt å sett ham slå til i en annen klubb i Europa.

Vet ikke om vi skal konkludere med at han ikke er en målscorer type. Han kom til mye sjanser, som han ofte skapte på egenhånd. Det at han ikke satt ballen å mål handlet nok ofte om manglende timing. Her handler det om små detaljer, som ofte faller på plass når spilleren er "ferdig integrert". Hvor gode var Pap Diouf, Edu og Alanzinho etter 1,5 sesong?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f