Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 08 aug 10, 22:17
Endret: 08 aug 10, 22:17
Endret av: Costanza

Dette var ganske enkelt en pinlig og dels skremmende affære. I 1. omgang er vi effektive og scorer to mål på strategisk viktige tidspunkter; tidlig i kampen og på overtid. Strømmen virker ganske tafatte, er stresset og slår for det meste langt i håp om å vinne andreballer. Men FFK ser ut til å ha solid kontroll bakover, og med effektivitet i angrep leder vi 2-0 til pause. Det ser ut som vi har fullstendig kontroll og kampen er avgjort. Problemet er bare at FFK-spillerne tydeligvis gikk ut til 2. omgang med de samme tankene, og det er i beste fall ekstremt uprofesjonelt og en mental kollektiv svakhet ved laget som er smått skremmende. 

FFK er utvilsomt et veldig mye bedre fotballag enn Strømmen. Med tomålsledelse til pause, er det derfor kun innsats/mental innstilling som gjør at vi til slutt taper kampen og dummer oss ut. 

Alle lag går på feilskjær en gang i mellom, men dette var på ingen måte et "akseptabelt" feilskjær.

Skylden må naturligvis deles mellom spillere og lagledelse. Jeg stiller i den anledning noen kritiske spørsmål til Aunes disposisjoner underveis. Det fremgår tidlig i 2. omgang at vi sliter veldig på sentral midtbane, hvor Joachim Thomassen er under pari og Hans Erik Ramberg presterer årsverste. Det er ingen dynamikk i spillet, balltapene florerer og verken Ramberg eller Thomassen greier å spille opp kantene og midtspiss. Spesielt Ramberg mister ballen gang på gang i farlig rom, helt unødvendig grunnet slurv, og gir Strømmen overgangsmuligheter som de også utnytter til å lage mål. Likevel velger Aune å spille i ca. 80 minutter før det gjøres endringer sentralt, og det er vår totale mangel på aggressivitet og dagsform på sentral midtbane at vi taper kampen. At Mathias Andersson aldri er mentalt til stede, og Amin Askar fortsetter å underprestere, hjelper heller ikke.

Så til slutt det virkelig positive; Christian Gamboa. En klassespiller om man skal dømme etter én match. På et veldig vanskelig underlag (har han i det hele tatt spilt på kunstgress tidligere?) er han vår soleklart beste spiller og viser sitt nivå og register tidlig i kampen. God teknikk, smidig med sterk balanse, hurtig, presise pasninger, innsats og ikke minst nydelige innlegg og dødballer. Jeg har sjeldent sett en mer lovende debut i FFK-drakt, og en bortimot komplett spiller. Det er selvsagt tidlig (jeg husker også at Abgar Barsom var lysende i sin debut og første kamper...), men dette var veldig lovende. 

Men også her et hjertesukk rettet mot trenerbenken. Ok, det er greit at Gamboa kanskje ikke har så mye kamptrening og man antok at han ikke ville holde 90 minutter. Men når han likevel presterer som en av våre beste til langt ut i kampen, hvorfor da bytte ham ut? Når spillere som Andersson, Askar og Ramberg får spille? Jeg forstår det ikke (tar forbehold om at Gamboa selv ba om bytte, men det så ikke slik ut fra tribunehold).

Lala hadde forresten et skuf fende innhopp i dag, og et langt skritt tilbake fra sist. Gjorde en del merkelig.

Også synd med Wallace som virker å være i form. Heldigvis så det ikke veldig alvorlig ut. Er imidlertid undrende til at Aune lot han være på banen såpass lenge etter at han signaliserte bytte. Isteden for å sette inn Shabani direkte og la Shabani spille seg varm, lar han altså en halvskadet spiller fortsette i 10-15 minutter. Hva om vi hadde fått et baklengsmål som resultat av at vi hadde en halvskadet venstreback på banen som ikke kunne gi 100 prosent? Synes det var feil prioritering/sjansespill å drøye så lenge med byttet. Tror Wallace signaliserte til benken 4-5 ganger at han ville bytte, mens Aune bryskt vinket ham tilbake til spill, hvorpå Wallace til slutt virket irritert (forståelig nok). 

Jaja. Nå er det bare å se frem til Sarpsborg-kampen på søndag... Vil da se et offensivt FFK i 4-4-2 med Gamboa og Wallace som vingbacker, forhåpentligvis Valencia tilbake på kant, og Tegstrøm som superinnbytter. Akkurat nå klør jeg meg mest i hodet over hvem som skal være spisspartner med Borges. Verken Andersson, Tegan eller Askar virker å være i slag til den rollen for øyeblikket. Skal vi la Mulac få sjansen fra start?

OBS! Ser nå at innlegget ble litt vel langt. Beklager dette....


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340