Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 27 jul 10, 16:47

Opprinnelig postet av Anne

 Men blir det nå tatt inn en ny keeper må klubben ta konsekvensene av det og slippe Lasse til en ny klubb. Ja vet han har kontrakt, men blir det påny tatt inn en keeper så mener jeg klubben og lasse har få valg. Da vil han sansyneligvis aldri entre gresset på stadion igjenn, i hverfall ikke i FFK drakt.

Enig i mye av det andre, men dette her er da fryktelig overdrevet. Hvorfor i all verden skulle ikke Lasse kunne takle en tilværelse som annenkeeper neste sesong, i en alder av 23? Greit at det vil være en nedtur i forhold til å være førstevalg, men når han snart ikke lenger er aktuell for noe U21-landslag, har han ikke andre mål å strekke seg etter enn fast plass på FFK eller et bedre lag, samt på sikt A-landslaget. Skal han oppnå slike mål, er det mest sannsynlig nødvendig å tåle en tilværelse med konkurranse med en antatt bedre keeper. Hvis han da har rett mentalitet (eller vinnerskalle som noen liker å si) vil han prøve å utkonkurrere den andre keeperen.

Forutsetter vi at Lasse er i FFK ved sesongslutt 2011, tror jeg han er en bedre keeper om han har stått åtte kamper for førstelaget, i konkurranse med en erfaren keeper, enn om han har stått 25 kamper som førstevalg uten å ha hatt reell konkurranse om plassen.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340