Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 20 jul 10, 23:47

Opprinnelig postet av danan

Her kommer noen tanker fra meg på hvordan livet kan blir bedre, siden det ble etterlyst lengre oppe her. Kom gjerne med flere punkter så kan jeg bringe det videre til kjernen i Plankehaugen, så kommer det kanskje noe fornufig ut fra disse trådene på ffksupporter også.

1.) Samle folket på feltet mye mer. Nå står folk med 2-3meter mellomrom. Feltet tar typ 700 eller noe sånt, og det er ca. 150stk på feltet for tida, da må vi samle oss mye mer mot midten alle sammen. Syngende og ikke syngende. Jeg tipper de som i dag står og ikke synger kommer til å bli med på sangen om vi står mye mer intimt, det vil spre seg mye mer og det er mindre flaut om stemmen din drukner i alle andre sin, enn om du står alene sammen med vennene dine med nærmeste stående supporter 2-3meter fra deg, da er det ikke like fett å tømme lungene for stemme.

2.) Slippe seg mer løs. Folk må slutte å være så sjenerte. Det er ikke flaut å holde rundt en ukjent på ryggdansen eller å synge selv om sidemannen ikke gjør det. Hvordan vi skal få bukt med det problemet er dessverre ikke godt å si. Alkohol til folket?

3.) Lengre mellomrom mellom hver gang en sang blir dratt i gang. Sånn som det er nå så går det ca 5-10 sekunder fra den ene sangen slutter til en ny sang blir dratt i gang. Det blir fryktlig slitsomt når man prøver å hoppe på alt som er av hoppesanger, klapping over hodet på alt av klapping og skrike av alle krefter på alle sanger. Om vi tar oss 2minutter mellom hver sang så tror jeg ikke vi tar skade av det. Så går folk kanskje ikke så fort lei heller. Merker sjøl at det er veldig lite motiverende å sette i gang for fullt når man har kjørt seg helt tom på f.eks "Forza rødhvit olé" i 3-4minutter, for deretter å sette gang "Ut å krige" sekunder etter at "forza rødhvit" er over. Tror vi er ganske unike i Norge på akkurat det å synge konstant en eller annen sang nemlig. Bortsett i fra Kanarifugla så synger f.eks Klanen, Bataljonen og Kjernen med langt lengre mellomrom mellom hver sang. Vil tro det blir mer trøkk og satsing når det først blir dratt i gang en sang litt sjeldnere, enn når det skal synges konstant en eller annen sang hele tiden. Bare det å ta seg 2min mellom hver sang istedenfor 5 sekunder.

4.) Få flere rop og mindre hoppe/evighetssanger. Nå går jeg muligens litt mot min egen tribune-fetish. Men vi begynner å få veldig mange hoppe/evighetssanger nå. Magisk fett når alle er med å hopper og trøkker til. F.eks er slike hoppe/evighetssanger perfekte etter et FFK-mål, da tar dem virkelig av. Men savner litt mer rop som trøkker uten at man trenger tromme eller å hoppe, ønsker litt flere rop med trøkk i F.eks som "Rødhvit-rødhvit / Vi er fra Fredrikstad!", "Hællæ, hællæ" eller "jeg er rødhvit til jeg dør".

Gode forslag Wink


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f