Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 20 jul 10, 20:59

Er enig i at det har vært labert på tiforonten. Men likevel så har vi vel fått til noen småting i år.
"We will rise again" banneret første hjemmekamp.
"Bem vindo Gilmak" banner mot Helsingborg.
4 delt banner på 15meter hver (60m totalt), 16mai
11stk. Tostangsflagg som danner skriften "FREDRIKSTAD" mot Sogndal.
Kasteruller har vært i bruk mot Sarp, Helsingborg og enkelte andre kamper.
Konfetti har vært i bruk.
Bluss er mer enn høst greie når mørket faller på.
"Tribunen er for alle" banner mot Sarp

Samt store veiveflagg, små vifteflagg og tostangsflagg på samtlige kamper. Vi har også et 2-3 tifoer til klare, som bare er å dra med seg på kamp. I fjor høst og i vinter har vi fått laget opp mot 30-40 FFK-relaterte tostangsflagg

Plakehaugen har ikke hatt noen tifogruppering eller organisering rundt det de siste 2 sesongene. Det siste året er det kun Supras Fredrikstad som har tatt seg av ideer, arbeid og utførelse av tifoer bortsett fra de store veiveflaggene som noen enkeltpersoner tar seg av.

Man går veldig fort lei av å arbeide med tifoer, det er enormt med timer som legges ned, totalt kaos ved kampdag, 40sekunders morro under innmarsj, og i ettertid 0 bilder å oppdrive fra medier, FFK eller Plankehaugen, og selfølgelig også 0 feedback (bortsett fra Henriksen protesten forrige sesong).

Skulle gjerne sett at flere i Plankehaugen var interesserte og kunne brukt mere tid på dette. Selv begynner jeg allerede å merke at jeg begynner å gå lei av alt arbeidet og styret som er med tifo.

En annen ting er hjelp fra vanlige Plankehuer på kampdag. Vi har f.eks lagt ut vifteflagg på hele feltet. Omlag 50stk, og oppfordret folk til å holde dem opp ved innmarsj. Av de 50 vi legger ut er det bare 3-4 som gidder å holde opp flagget. Det samme gjelder tostangsflagg. Vi har laget 30-35 meget godt utførte FFK-tostangsflagg. På et tostangsflagg bruker man kanskje i snitt 3timers arbeid (idémyldring, skissing, maling og sying). Når jeg da tar med meg en bunke tostangsflagg og går rundt på feltet for å spørre om noen kan holde den opp ved innmarsj, så får man "Nei!" fra 9/10 man spør.

Vi har også veldig manko på folk som kan sy, derfor har det blitt lite OHer så langt i år, så visst du er en jævel til å sy så skrik ut.

Ble veldig mye unnskyldninger nå, men skal ta til meg litt selvkritikk også. Hadde trua på at vi i Supras Fredrikstad skulle klare å holde den gode tiforutinen vi var inne i fjor høst også gjennom i år.  Derfor har vi sagt at vi kan lage tifo. Mye tifo har vi laget og mere skal det bli. Men det blir veldig hardt å få til noe spektakulert til hver kamp. Det er ikke så kult å sitte på knærne i en mørk kjeller å male til krampa tar deg, når det er 25 grader ute og nesten like mye i vannet.

Angående de store veiveflaggene så har jeg bestilt 15stk nye stenger for et par uker tilbake. De er like rundt hjørnet nå. Men vi trenger fortsatt noen som kan sy nye store flagg, visst ikke vi skal bestille dem ferdig.

Send meg gjerne en PM eller skriv her visst noen har lyst til å hjelpe til med tifo, eller har noen gode ideer.

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

SuprasFredrikstad09


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f