Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 12 jul 10, 20:51

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg håper for fotballens skyld at Argentina blir slått ut av gruppespillet og at dermed ubrukelige Maradona blir avsatt. Man kan bare ikke ha en slik hjernedød fotballtrener til å lede et land/lag som Argentina.

Ellers håper jeg Spania tar dette! 

Fullstendig uenig angående Argentina, både i før-, underveis-, og etterpåklokskapens lys. Synes Maradona ledet sitt lag på en god måte, og gjorde en langt bedre figur enn den muligens noe oppskrytte Fabio Capello (mens land som Frankrike og Italia forbigås i total taushet).

Men godt gjettet med Spania! Har heller ikke vanskelig for glede meg over Hispanas første suksesso i VM. Det sies om Nederland at de er verdens beste lag som aldri har vunnet VM. Jo, nå er de kanskje det igjen, men jeg synes ikke de har vært det siden 70-tallet. Fra og med 80-tallet har det vært Spania i mine øyne.

Dessuten synes jeg Spania var den klart mest fortjente vinner av finalekampen. Nederland skuffet stort med mye stygt spill og ufine taklinger. Riktignok hevet de sweg spillemessig i en periode midtveis i kampen, men Spania spilte godt, og like viktig, rent og pent og fair og utviste god sportsånd hele mesterskapet gjennom. Jeg kom helt ut av tellingen hvor mange kort Nederland pådro seg bare i finalen, men jeg mener kommentatoren sa noe om at samtlige hollendere fikk gult kort. Det må vel ha vært i VM som helhet i såfall, men det overrasker heller ikke. Håper det går tiår og vel så det før vi ser Nederland i noen internasjonal finale igjen.

Spania derimot, nå regjerende verdens- og europamestre, verdige vinnere og strålende representanter for gentlemansidretten fotball, måtte de bare ha fortsatt fremgang i årene som kommer.

Og la for all del ingen glemme i denne deilige stund at sist Norge spilte i VM så slo vi dem, he he (og ikke bare Brasil).


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340