Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 11 jul 10, 14:35

Opprinnelig postet av lemmy

Når det kommer til det evinnelige maset om støttepasninger, merker jeg jeg blir litt irritert. Det er en typisk norsk fotballmentalitet, som vitner om lite peiling på fotball. I VM ser man gjerne at forsvarsfireren i perioder ruller mye fram og tilbake. Dersom Ophaug og Piiroja slår to-tre pasninger til hverandre, begynner enkelte på Stadion å bue.

Det tror jeg faktisk er et av FFKs største offensive problemer. Man tør ikke å holde ballen i laget, muligens på grunn av frykt for publikums "vrede"? Det fører ofte til enkle løsninger, som blir lett for motstanderen å snappe opp.

Jeg savner at man kan være litt mer tålmodige i oppbyggingsfasen, tørre å spille litt mer på tvers i forsvarsfireren for å åpne rom hos motstanderen.

Er så jævlig enig. Som en Odd-spiller (husker ikke hvem) sa når de spilte i Adeccoen og de fikk samme reaksjon fra sitt publikum, "Motstanderne scorer ikke så lenge vi har ballen".

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340