Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 04 jun 10, 22:16

Opprinnelig postet av Tøfflus

Asgeir har rett her. Vi er nødt til å gjøre fundamentet i klubben sterkt nok til at sunn drift på et godt nivå er mulig uten storstilte innsprøytinger fra Onkel Terje med venner. Det beste ville være om man klarte å bygge klubben så solid at i en sesong hvor man skjøt gullfuglen overgangsmessig ville man kjempe i toppen, og i en sesong hvor dette ikke er tilfelle er man i det minste en middelhavsfarer i TL.

Vi bør ikke gå rundt og tro at vi skal kunne utfordre RBK år etter år. Molde klarte det på 90-tallet, men da på grunn av saftige gaver fra Røkke og Gjelsten. Ingen andre har klart å være en stabil utfordrer over tid etter at profesjonaliseringen i norsk fotball startet - det er naivt å tro at vi skal kunne bli det, med mindre vi plutselig får garantier for at byens pengesterke vil sponse klubben med millioner hvert eneste år i lang tid.

Dog er det absolutt grunnlag for at vi skal kunne være stabilt blant de 10-12 største klubbene i landet over tid. Det forutsetter at ressursene som finnes (en sterk fotballinteresse i byen, som gjør at i gode tider er stadion stappfullt og i dårlige tider kommer det uansett flere enn mange andre steder) forvaltes godt. God forvaltning er ikke å satse ryggesløst og handle toppspillere når det ikke er økonomisk grunnlag for det. God forvaltning er å bruke penga på å stadig forbedre apparatet rundt laget, rekrutteringen av unge spillere fra distriktet - rett og slett bruke penga på en slik måte at valutaen for dem blir varig.

Om vi klarer dette, er det ingenting i veien for at vi også i fremtiden vil være med i medaljestriden i TL i en god sesong. Men det viktigste er å sørge for at en eventuell dårlig sesong ikke får de store konsekvensene som vi så i 2009 og fortsatt sliter med.

 

Det virker som om alle her inne planlegger som om at vi allerede har rykket opp. Det er mange kamper igjen og konkuransen er stor. Hvis vi selger de mest sentrale spillerene våres i neste overgangsvindu betyr det bare en ting ; Vi spiller Adecco neste år også, med tilsvarende svikt i intekter. Jeg syns det også er litt merkelig at FSI ikke vil være med på å løfte FFK tilbake til tippeligaen. Den reklameeffekten ville vært mye mer verd enn å bare redde klubben fra konkurs (2006), og å bidra med en spiller i ny og ne..

Klubben kommer seg aldri tilbake til tippeligaen hvis vi bare skal satse på egne talenter. Greit nok å være sparsomelig med spillerinkjøp ol når vi er tilbake i tippeliga, men for å komme seg dit er vi nødt til å ha rutinerte spillere. Mitt tips er at publikumstallet vil halveres, om ikke mer, neste år hvis vi fortsatt spiller adecco, dermed enda mindre intekter og da mest sannsynlig konkurs og 2 div. og da kan det fort gå 20 nye år før vi kommer tilbake, hvis vi noengang gjør det...

 

Jeg personlig forventer ingen nye spillere i dette overgangsvinduet, hadde selvfølgelig vært en hyggelig overaskelse, men jeg forventer at vi beholder de vi har, så vi faktisk har en sjangs til å rykke opp i år...

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340