Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 21 mai 10, 10:33

Hva ønsker vi oss i tredje runde da? Så at en rev på VGD mente det var sedvane at lagene i toppen av 1. divisjon spiller mot hverandre. Da høres ikke Ranheim-Glimt og Pæddekommen-FFK så usannsynlig ut. Personlig så jeg gjerne at vi fikk Ranheim borte, for da kan jeg sykle til kampen Cool (i stedet for å ha valget mellom å ta fly eller se høydepunktene etterpå).

Forøvrig synes jeg det er noe stort sprøyt at man skal sette opp den tredje runden:

30 av 32 lag spiller i de to øverste divisjonene. Hvis det er noe godt argument for å sette opp de første to rundene så er det jo å lage lokale folkefester ved å la småklubber få besøk av toppklubber, gjerne fra samme distrikt. Dette argumentet er ikke til stede i 3. runde. Dessuten er det hvert eneste år et salig gnål om forskjellsbehandling med tanke på reiseavstander, lett/vanskelig motstand og hjemme/bortekamp. En klassiker er jo beskyldningen om at RBK alltid får en enkel motstander på bortebane i tredje runde, for at de skal få hjemmebane i fjerde runde (når motstanderen etter all sannsynlighet er et TL-lag).

Trekning fra 3. runde, hvor man først trekker hjemmelagene og så bortelagene, fjerner disse spekulasjonene og gir turneringen et litt mer profesjonelt preg, slik jeg ser det - nettopp fordi en trekning er objektiv. Man kan ikke stille spørsmål ved motivene til sammenbrettede papirlapper oppe i et vikingskip av aluminium.

 

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340