Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 09 mai 10, 14:12

Opprinnelig postet av bateman

Nivået i Adeccon har vært meget svakt, især Trysil var elendige, så å kun ta 1poeng mot dem er horribelt for et lag som tok sølv i TL 2008.

Fra det laget som tok sølv i 2008 vil jeg trekke fram noen spillere:

Daniel Örlund. Solid i mål for oss, står nå fast for Rosenborg og gjør jobben bra der.

Patrick Gerrbrand: Den beste stoppermakkeren Raio har hatt i FFK. Bunnsolid og kompenserte godt for Raios svakheter.

Kasey Wehrman - han var enorm i vårsesongen, og bidro stort til at vi hadde overtaket på midten mot de fleste motstandere.

Tarik Elyounossi - trenger jeg si noe mer? Jeg har sett noen av Lillestrøms kamper, og selv om Tarik spiller svakere nå enn for oss i 2008, presterer han fortsatt så godt at det går utenpå kapasiteten til våre nåværende kantspillere. Han herjet den sesongen, og hadde vi beholdt ham våger jeg å påstå at vi kunne vunnet serien.

Gardar Johansson: Joda, han datt litt sammen etterhvert. Men han hadde en duellstyrke som Andersson og Tegan ikke er i nærheten av og var, i motsetning til de to nevnte, farlig også på innlegg fra sidene.

Dette utgjør en solid sentrallinje som dagens FFK-mannskap ikke er i nærheten av. Lasse Staw har talent, men ikke autoritet (ennå), Ophaug er ikke i nærheten av Gerrbrandt (dog antagelig mer profesjonell utenfor banen), å sammenligne Ramberg/Borges med 2008-utgaven av Wehrman/Gashi er virkelighetsfjernt og Tarik/Gardar ville antagelig stått med ti mål hver om de hadde spilt for oss nå.

Det er ikke så lenge siden 2008, men man kan jammen ikke forvente at de 11 som startet mot Nybergsund skal fremstå like gode som laget som ga LSK pryl med 4-0, vant på Alfheim og Lerkendal, og ga $tabæk kamp til døra i deres beste sesong.

Kontakt med virkeligheten er en fin bil.

Bateman, jeg valgte å svare deg fordi du eksplisitt nevnte sølvsesongen. Ikke dermed sagt at du er en versting i å skru forventningene over enhver virkelighet. Jeg er også enig i at dersom Aune har sagt noe om en "himmelsk" sesongåpning, så er det enten komplett tøv eller taktisk bruk av media. Men å begynne å spekulere i å sparke Aune om vi for eksempel spiller uavgjort i dag - etter SJU kamper av sesongen - det har lite med virkeligheten å gjøre. Vi kan ikke forvente at FFK skal leke seg gjennom Adeccoen. Om vi tar like mange poeng som f. eks. Hønefoss tok i fjor, så er ikke det noen kjempesesong, men dersom det holder til opprykk så driter jeg i det og kjøper napoleonskake uansett.

Dersom vi ikke rykker opp, så må Aunes stilling vurderes strengt. Foreløpig er vi fire poeng bak laget som leder hele Adeccodassen, og det er ingen lag som har vunnet mer enn fire av seks. Vi har nå tre hjemmekamper på de neste fire, og alle muligheter for å klatre på tabellen.

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f