Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 26 apr 10, 01:15

Opprinnelig postet av tgtgtgtg
Hva er egentlig poenget med alle disse uadresserte langpasningene (Som i seg selv er dødsynd) Når man ikke har duellspillere på topp

Skjønner ikke jeg heller. Staw alene hadde vel ti ekstremt lange oppspill i dag. Totalt kom jeg til 28 lange oppspill, kun et av dem skapte noe farlig og det var da Piiroja gjorde 2-1, men han kan da ikke løpet opp og gå opp i duellene for hver langpasning, da må han få med seg en motorsykkel på banen, og det tror jeg faktisk ikke er lov...

Det ble litt som å se amerikansk fotball. Det ene laget sparker ballen så langt inn på motstanders banehalvdel, som får ballen og går i angrep. Det er mulig banen ikke innbød til å spille langs bakken, men det har jo null hensikt å gi den fra seg med lange oppspill.

Det rare er jo at dette er noe som har pågått i alle kampene så langt. Skulle tro at spillerne og trenerne faktisk klarte å se at dette er nytteløst. Hadde vi hatt Gardar på topp, så hadde det vært helt greit med noen langpasninger, da han faktisk klarte å vinne noen. Andersson og Tegström visste knapt at man kunne heade en ball før sesongen.

Med de lange oppspillene så kommer heller aldri midtbanen inn i angrepsfasen, og blir i steden jagende etter andreballer og nedfallsfrukt. Det er på tide at trenerne ser at Gardar ikke lengre er der til å stusse ballen til en løpende Tarik, som heller ikke er her lengre.

Fornøyd med innsatsen i dag, men kvaliteten på ferdighetene er helt bak mål. Sist jeg var på Bislett var cupfinalen for kvinner i 2006. Den kampen hadde faktisk bedre kvalitet over seg enn denne.

Jeg savner også viljen til å drepe kamper. Å forsvare seg til seier kan gå bra, men ofte så får til slutt laget som jager mål en scoring. I dag var vi heldige. Vi har overhodet ikke noe kontringsspill, som ville gitt verdifulle pusterom når laget blir presset for utligning. Det gir jo også selvsagt muligheter for å punktere kampen. Men det er liten eller ingen vilje til å komme etter med spillere.

Staw ble ikke satt på prøver der han har feilet før. Holdt seg klokt tilbake i feltarbeidet og lot Piiroja rydde unna luftrommet i stor stil. De skulle vel likt å hatt han på Island nå! Redninger av skudd har Staw alltid vært god på. Likevel, god prestasjon å levere slike redninger når man i en hel omgang ikke fikk et skudd på seg omtrent.

De neste kampene håper jeg inderlig Aune kommer opp med oppskrifter på alle ingrediensene han har. Til nå har det blitt ei smakløs suppe av det hele, med litt av det og litt av det. Det ser ut som spillerne lurer på hva de skal gjøre hver gang de får ballen. Det er ingen bestemte løp eller bevegelser som gjør det lettere å fordele ballene. Alt virker bare så planløst og tilfeldig hver gang laget skal i angrep. Ser man de beste offensive lagene, så har nesten hver og en spiller faste ordre om hva de skal gjøre. Da glir angrepsspillet desto lettere også. Nå stokker det seg gang på gang.

Veldig glad da Piiroja headet inn 2-1, ikke så veldig glad over spillet og sjansene.

Supereffektivitet sikret tre poeng!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340