Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 apr 10, 09:25
Endret: 20 apr 10, 09:27
Endret av: Willy René

Opprinnelig postet av rød og hvit

Opprinnelig postet av Willy René

Det sitter nok en del mellom øra. Spillerne har prestasjonsangst, en del av de går på banen med en frykt for å feile istedet for med seiersvilje, glød, guts og respektløshet.

Hva med et publikum som støtter dem - kanskje det blir litt lavere skuldre av det?

Kanskje tom prestasjonen blir bra??

 

 

Ja, det er viktig, men uviktig i forhold til skikkelig profesjonell hjelp. Ytringer fra tribunen er noe spillerne må leve med. Det er instillingen når man går på banen som må bli annerledes, de ser jo ut som nervebunter hele gjengen.

Jeg liker ikke å snakke om enkeltspillere, men se på Lasse Staw f.eks. og noen av hans inngripen, det er jo åpenbart at han ikke får ut talentet sitt, man ser tydelig at frykten for å tabbe seg ut er større enn gleden ved å gjøre den utlimate redning. (At han er meeeget god viser han absolutt glimtvis)

Se på enkelte forsvarsspillere, som med god tid kan se seg om og slå kontrollerte pasninger, men som i stedet pælmer ballen oppover i panikk og uten mål og mening.

Slik kan man holde på, det er tydeligvis en bred usikkerhet i hele spillergruppa. Når frykten for å feile ligger der i bakhodet hele tiden så er det umulig å prestere. De gode prestasjonene kommer ut av tilfeldigheter, individuelle handlinger og ikke som et resultat av at et lag spiller et godt lagspill med et definert spillemønster, struktur bevegelse og samhandling. Det er da de gode individuelle prestasjonene også kommer.

En psykolog, mentor eller motivator, kall det hva dere vil. En trener kan jo også sies å skulle (burde) inneha disse egenskapene, men merk dere, jeg er ikke ute etter Aune.

Men det sikkert noe mellom øra som er årsaken.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f