Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 14 apr 10, 11:57

Opprinnelig postet av Freeshen

Som flere allerede har bekreftet, ble Supras og Beavers invitert av Gladbussen til Premier Pub før kamp. Meningen var at vi skulle gå samlet i et fredstog til stadion og for å få opp stemninga til kamp. Bluss er som kjent en del av ultraskulturen, og derfor hadde flere i Supras med seg det. Jeg skjønner ikke hvorfor folk reagerer slikt på dette. I mange andre byer rundt om i landet gikk flere supporterklubber tog til stadion de også, med bluss, banner og flagg. ( http://www.bastionen.no/forum/viewtopic.php?t=9286&start=0 er et eksempel)

Så jeg støtter Danan fullt ut når han sier at toget var meninga som et fredelig tog. Det er det nok flere i gladbussen som kan bekrefte også.

Synd at enkeltindivider ødelegger.

Supras Fredrikstad har i ettertid fått skryt fra FFK-systemet, Plankehaugenstyret, Stjernen-systemet, Red Beavers, Red Stars, og Svein Erik Waters. De mener vi er en veldig ryddig gruppering som klarer den balansegangen med å være en litt "hardcore" gruppering, samtidig som vi ikke bryter grensene for hva som er akseptabelt. Supras Fredrikstad fikk også skryt for å gå videre, da pøblene slo til, av FFK-systemet, PH-styret, Waters osv...

I dag får pøblene dommen sin, og etter det, tror jeg vi alle har en god tid i møte. Som vi ser oppe i rbk-land, er de nå kanskje de beste supporterne i Norge. De har et veldig godt sammarbeid med Ultrasgrupperingen UN, og det samme tror jeg vi kan få til her i Plankebyen.

Jeg ser det som veldig positivt at Danan er styremedlem i Plankehauen, da Supras Fredrikstad og Plankehaugen kan få et godt samarbeid.

Kjære Freeshen: Man kaller det ikke et fredstog når man har et stort banner i front med hater Sarpsborg by med et bilde en finger. Hvor smart er det som et utgangspunkt?

Har aldri forstått hva som er så tøft med å blusse her og der. Blir bare tåpelig for meg. Når man tar med seg bluss i gågata i Sarpsborg, fyrer opp disse, med dette banneret. Hva oppnår man da......jo reaksjoner fra Sarpsborg fans og det var helt klart deres intensjoner, ikke si noe annet. Er bare løgn og bortforklaringer hvis dere ikke står inne for det engang.

At det så eskalerte og ble utdelt både slag, spark, kasting av bluss, blomsterpotte og vandalisme av biler kom som et følge av deres ukloke handling med å gå i dette toget med det banneret. At et styremedlem i PH av alle ting har med bluss i en pose som så kommer i feil hender, gjør ikke saken noe bedre.

Uansett om Supras har gode intensjoner etc, så må Supras følge PH sitt reglement også i forhold til blussing og gjør dere ikke det så mener jeg at dere ikke har noe på PH - tribunen å gjøre. Det skal ikke være en liten gruppe som dere som legger føringer og bestemmer over et stort flertall. er faktisk dere som et mindretall som må innrette dere etter flertallet ( som i det norske samfunnet ellers - demokrati ). Det samme mener jeg om sanger, hopping, trommer etc.

Vi trenger å få tilbake folkeligheten og gleden av å gå på kamp igjen. Og det er det mange som ikke har på grunn av alt som har skjedd de siste årene, både på hjemme og bortekamper.    

 

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f