Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 28 jan 10, 13:44

Opprinnelig postet av Holters

Dette kan umulig stemme!

Jeg har i dag sjekket opp sikkerhetsrutinene i FFK, da jeg reagerte på denne påstanden:

Som alle andre profesjonelle arbeidsplasser, er PCene til FFK passordbeskyttet. Det betyr at den eneste måten å komme seg inn på er ved å oppgi et passord laget av hovedbrukeren selv (i dette tilfelle Tom Nordlie).

Personen som liksom skal ha vært inne og snoket på denne PCen må da altså ha tastet inn et passord Tom Nordlie selv har lagd for at dette i det hele tatt skal være mulig!

Dersom jeg hadde vært snokeren her, så tror jeg også at jeg hadde sørget for å slå av PCen etterpå, slik at eieren ikke hadde merket at noen hadde vært inne på hans PC. Videre ville jeg varslet IT-ansvarlig om dette ASAP, og skapt masse støy.

Utsagnet mistenkeliggjør alle de personer som jobber i FFK-systemet, og bør derfor ikke stå uten motsigelser...

Data'n trenger jo ikke være logga inn for at den skal være på. Den eventuelle muldvarpen kan låse seg inn, trykke på on-knappen i håp om at den står i ventemodus eller lignende. For å så stikke når en trenger passord. Noe som tyder på at:
- Muldvarpen er ikke særlig datakyndig og kjenner ikke til systemet til FFK.
- TN er ikke særlig datakyndig, skru av har blitt forveksla med start på nytt eller noe sånt.
- Bluescreen og reboot.

Dog er dette en tilleggkommentar på en pressekonferanse og ikke all verdens å basere store konspirasjonsteorier mot blomstermannen/vaskehjelpa på. Men mener jeg leste at Svein hadde funnet noen av sine falske nyheter i media og at han visste hvor de kom fra. Nå skulle han lære de å oppføre seg.

Begynner å få sansen for Svein!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f