Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 20 jan 10, 14:05

Opprinnelig postet av Noik

Å bruke penger som tilhører andre,som aldri har vært ment å tilhøre dere,og som dere ikke på noen som helst måte har rett til å bruke. Hva er det du kaller det?

Tja. Det heter vel underslag, dersom det korrekte ordet skal brukes.

FFK har fått innbetalt penger for en fotballkamp og av denne summen skal Særp ha sin andel. Jeg vil tro det er en del andre kreditorer som også så for seg å motta en del av inntektene fra kampen, fordelingsnøkler, "eierskap" til pengene eller ei, og som nå sitter i samme båt som Særp; og må nøye seg med mindre.

Det jeg vil kalle det er (i verste fall) å drive for kreditors regning.

Jeg har vondt for å se at man skal kunne kalle dette underslag fra et juridisk perspektiv. Det som kan være omfattet her må være om FFKs styre har valgt å drive bedriften for kreditors regning (altså at man vet pengene ikke kommer inn og at konkurs vil være nærliggende eller iallefall veldig sannsynlig).

Missforstå meg rett. Jeg ønsker ikke at noen skal tape penger på FFKs elendige økonomiske styring og - tilsynelatende - fullstendige mangel på kontroll, men jeg trur neppe underslag er et dekkende ord å bruke her. Underbeslag er garantert ikke et dekkende ord... Wink

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340