Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 18 des 09, 12:49

 Endelig kom det en spire til en forklaring på ihvertfall noe av det som EGENTLIG har foregått i kulissene.

Her har begge styrer gjort en fryktelig dårlig jobb. Flere av personene i klubbstyret er beviselige oppegående og dyktige i det sivile liv. Den tilsynelatende handlingslammelsen har derfor til nå vært uforklarlig.

Etter det vi nå kan begynne å se konturene av, så er det bare å slå fast at også klubbstyret har gjort en dårlig jobb - de har ikke evnet å beskytte klubben og klubbkulturen mot as-styret/administrasjonen og agendaene der. Vi kan derfor anta de derfor tilslutt tok konsekvensen av å ikke nå fram - og trakk seg. Det var voksent gjort - og på høy tid.

Slik jeg forstår dette er det ubegripelig for meg at noen "med hjerte for klubben" kan støtte as-styret og toppledelsen. At ikke dette styret m/ tilhørende toppledelse innser at løpet er kjørt også for dem er minst like ubegripelig.

Dette har nå gått så langt at det uavhengig av ståsted og oppfatning ikke lenger handler om "hvem som har rett". Man har kommet så til de grader på kanten med alt for store deler av grasrota - at heller ikke as-styret og toppledelse har noe valg om man setter klubben først. Det er bare å gå - først som sist. All erfaring tilsier dette. Vi får bare håpe at de innser det selv. Det er alltid mer renslig med folk som går ut døren for egen maskin, enn at de blir dratt ut etter øret, med tilhørende fakkeltog, tribunebannere og ompah-musikk...

 Det som nå bør skje er : Nytt klubbstyre bør - som det er uttrykkelig beskrevet i en tidligere tråd - umiddelbart få på plass klubbkulturbeskrivelsen "Dette er FFK". Denne må forankres dypt i klubben, og vil være de overordnede retningslinjene for alle som er involvert i systemet, styrer, spillere, frivillige, trenere, adm.dir'ere etc etc. Noen av dagens klubbstyremedlemmer bør fortsette, men det bør inn et par-tre nye medlemmer som både forstår hva FFK er og som har baller nok til å ta fighten med de som ikke forstår eller ikke VIL forstå.

 Etter dette er det to veier å gå :

Enten må eierne av as'et i felleskap innse at det må settes på et as-styre som forstår at de ikke driver ordinær business, men at de driver business i as'et innenfor rammene av en "ærverdig" fotballkultur som tilhører hele byen; Eller så må klubben ta den tunge vei å bryte med dette as'et, og lage ett nytt. (Som vel Vif gjorde for noen år siden - riktignok av litt andre årsaker)

Det siste kan være dramatisk og kan bety noen år i adecco - men vi kan uansett ikke fortsette som idag - da slites klubben helt istykker - og støtten i byen forsvinner. Det siste er jo total katastrofe.

Jeg ser at alltid kloke Willy slo til med et Churchill - sitat i går kveld, så da skal jeg ta ett til:

En pessimist er en person som ser problemer i enhver mulighet. En optimist er en person som ser muligheter i ethvert problem

La oss håpe at det faktum at endelig noen av problemene blir tydeliggjort kan bringe fram mulighetene og optimistene!

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f