Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 18 nov 09, 22:53

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Tror faktisk at det finnes flere talenter som kan ta nivået hvis de får tillit. Og det finnes nok ikke noen bedre arena for FFK å prøve dette ut enn i Adeccoen. Å gi alt det sportslige ansvaret til Nordlie var nok en stor tabbe, og nå har man kanskje malt seg opp i et hjørne. Realiteten er at FFK ikke har råd til å hente inn dyre etablerte spillere som også tapper klubben for penger med høy lønn. Jeg vil gjerne se flere talenter, men det går nok ikke å sparke Nordlie med den økonomien, og hvis man skal satse på talenter er det nok få trenere som har denne "misjonen". Håpet mitt er at klubben står på sitt, innser realiteten og setter ned foten for innkjøp av 'etablerte' spillere. Da er Nordlie nødt til å bruke de ressursene han har i klubben, enten det eller å levere inn oppsigelsen. Man kan ikke bruke penger man ikke har. Det sier seg sjøl, men klubben har hittil langt fra blitt drevet etter dette prinsippet.

Amen i kjerka!

Men fortsatt mener jeg det er feil å sparke Nordlie. Wink Vi har ikke råd, han har ikke fått noen sjanse en gang og langsiktigheten i å bruke millionbeløp på sparking og ansettelse av ny trener eksisterer ikke. La Nordlie få fortsette, så kan klubben legge ned de økonomiske premissene man trenger for å drive fornuftig. Det sportslige ansvaret til Nordlie kan være et gode for klubben hvis dette blir utarbeidet fra de økonomiske forutsetningene man har. Men da må klubben styres rett, og det mener jeg det neppe kan sies å være tilfelle per nå.

Tar litt bladet fra munnen nå, for det ser jo ikke ut som om det skjer noen verdens ting til tross for en skandaløs styring av klubben.

Vi må ha et styre med en visjon og en misjon, konkrete arbeidsplaner og målsetninger, og sist men ikke minst en serie av verdier som FFK som klubb må legge til grunn for hele virksomheten. Dette har vært tatt opp før, men det har såvidt jeg vet ikke skjedd noe. Hvordan skal vi få på plass et slikt styre? Den eneste løsningen jeg ser er å legge ned en gruppe som utarbeider en plan for et "kupp" hvor et nytt styre med disse ambisjonene blir valgt inn. Her trengs det jo tonnevis av initiativ og engasjerte ildsjeler som er innstilt på å dra i samme retning. Vi har nok engasjementet på plass, spørsmålet er om initiativ og viljen til å dra i samme retning eksisterer. Hvordan er forresten reglene for å få på plass et ekstraordinært årsmøte? Det skjedde jo i forbindelse med emisjonen i januar i år... Tror nok forutsetningene for en slik 'omveltning' ligger til rette "nå", ventes det med å gjøre noe blir jo klubben fortsatt styrt på den samme måten. Og jeg tror de fleste oppegående mennesker ser at dette bærer feil vei om man skulle fortsette i samme spor. Sorry hvis jeg drar den litt langt, men ser ikke helt hvorfor det ikke gjøres noe konkret når man kommer fram til "fine tanker", samtidig som det skjer null handling.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340