Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 14 nov 09, 23:04
Endret: 14 nov 09, 23:07
Endret av: Rafn

Opprinnelig postet av Willy René

Jeg ønsker et FFK hvor man tør å bruke unge lokale spillere, og utvikle dem til klubb-bautaer som f.eks. Roar Strand. Det er ikke alle store talenter som bør/skal selges, en del av de kan bli stammen i et FFK som er med og dominerer i tippeligaen. Vi supportere føler bruset i fotballhjertet sterkere når det er egenutviklede spillere framfor brasilianere/afrikanere som dominerer. Det gir mer identitet.

 

Jeg sier som Ole Brum.. ja takk begge deler..

Jeg tror det er utopi å få et lag i øverste divisjon av kun lokale talenter.. Spe gjerne på med spillere fra andre verdensdeler som bl.a Dominic, Celso og Lala, men sørg for integrering fra dag en. Så får vi en afrikansk "Roar Strand" med FFK hjerte om noen år.. Bruk tid og energi på dette så vil det betale seg mange ganger.

Jobben Jocke gjorde med å "oppdage" Dominic betaler lønnen hans i mange år fremover.. Og det er en viktig rolle som Jocke selv har sagt han ønsker å utføre i fremtiden.

Så får man sørge for at de lokale talentene kan gjøre at man igjen kan gå på stadion og fryde seg for at " en i gata mi " spiller på FFK i øverste divisjon.

Det har aldri vært så mange utenlandske spillere i Norge som de siste årene. Og man kan vel ikke si at klubbfotballen i Norge har tatt store steg ute i Europa.. Til og med Rosenborg sliter med dette. I storhetstiden var det knapt en spiller uten norsk pass.. Og hva dette har gjort med det norske landslaget trenger man ikke høyt studielån for å skjønne.

Så FFK må lage en sportsplan som SKAL være retningsgivende for den som skal trene a-lag, jr-lag, guttelag (?).

Dette sikrer oss en kontinuitet en trener med kortsiktig ønske om å skape en god cv gjennom å "kjøpe seg til suksess"

Og dessverre ser man ofte at de spillerne denne treneren ønsker på sitt lag prioriteres i forhold til både unggutter og andre spillere som har vært i klubben en stund.

Signalene fra Spillerinvest går på at man ikke ønsker å investere i nye spillere.. Så da må FFK begynne å gjøre slik de fleste andre klubber i Norge har begynt med.. Utvikle egne talenter..

 

Og imorgen kl 14 kan dere selv ta turen til Østfoldhallen og se om Sarpsborg er så mye bedre enn FFK til å få frem talenter.

Drømmefinalen er klar etter at Sarpsborg slo Kvik på straffer i semifinalen om Østfoldmesterskapet.

 

 

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340