Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 14 nov 09, 20:21
Endret: 14 nov 09, 20:24
Endret av: Flisa

Opprinnelig postet av Plankekæll

Rykker Sarpsborg opp, tror jeg flere av våre unge spillere flytter 17 km nærmere fossen.

Nå rykker jo ikke særp opp. Men spørsmålet er om det faktisk er slik som du nevner. FFK har ikke brukt juniorer fordi vi har hatt erstatninger. Sarpsborg har brukt fordi de ikke har erstatninger. Hvis Særp noen gang rykker opp vil jeg tro de gjør som _alle_ andre nemlig å gå rett ut i overgangsmarkedet for å hente bedre spillere (etter min mening lavmål, men sånn er det)

Med FFK med økonomiske innsparringer i 50 millionersklassen og med enorm nedslanking av stallen vil jeg nesten tro det er andre veien at flere tar veien fra Særp til Fredrikstad.

Men for å si det sånn mener jeg Fredrikstad bør få tilnærmet stryk når det gjelder talentarbeid. Og jeg kan faen ikke skjønne at de ikke har lært av Tarik. Ikke en altfor sinnsyk god Tippeligaspiller men en ung og lovende. Ble brukt i opp mot 15 kamper (?) før han i hele tatt skorte. Skorte plutselig 7-8 (?) mål på en halvsesong og ble deretter solgt for stor sum. Fredrikstad tjente rundt 10 millioner (uten spillerinvest hadde man tjent 20 millioner).

Det kan jo ikke finnes noen bedre inntektskilde!

Hvorfor ser man ikke økonomien i dette. En ung spiller tjener en 3, til 4'de del av en innkjøpt spiller og samtidig går de for mange millioner hvis de får en smule suksess bare pga alderen.

Hvorfor har ikke FFK egen talentspeider som bare saumfarer hele Norge fra Tippeligaen til 4. divisjon? Istedetfor 5-6 personer i medieavdelingen kan man investere i fremtiden.

Og skal jeg være helt ærlig er det fantastisk hvis de er fra FFK, men kjøp gjerne unge spillere av høy kvalitet rundt i Norge som Stokkelien, Moa, Mos, Singh, Fellah, Forren, Demidov (uff), Pedersen, og våre egne Staw, Askar og Joachim Thomassen!

Hvis han 16 åringen er en jævli godt talent, hvorfor kjøper man ikke han for en halv til 1 million kroner da og selger om tre fire år som fast Tippeligaspiller? Særp trenger penger nå! Er jo det som er Spillerinvest!

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340