Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 14 nov 09, 19:48

Opprinnelig postet av Willy René

Hva skjer i Fredrikstad egentlig når det gjelder talentutvikling ?

Det dreller jo ut talenter i Sarpsborg hele tiden, hva gjør de annerledes enn i Fredrikstad ? Sarpingene har en del veldig unge egenutviklede talenter i stallen, og også landslagsspillere i yngre klasser i klubben.

FFK har jo kjøpt inn noen landslagsaktuelle juniorer for juniorlaget, men makter man å utvikle sine egne som er fra Fredrikstad by ?

Hva skjer med byprosjektet, noe interresant på gang ?

Den største forskjellen på Sarpsborg og Fredrikstad i forhold til unggutter med spilletid( les jr-spillere) er at i Sarpsborg MÅ man bruke dem. I FFK tør man ikke bruke dem..

Den som var å så FFK jr slå Moss jr med 4 adeccoligaspillere på banen kunne tydelig se at talentene finnes i FFK. Og i forhold til Sarpsborg så er ikke Fredrikstad noe dårligere til å få frem talenter.

Hvordan man senere forvalter dem er en helt annen sak og kan kanskje forklares i avsnittet over.

Om det kan forsvares er derimot en annen diskusjon.

Ser man på det laget som har spilt i 2.div så består dette i hovedsak av gutte og juniorspillere. Mange av disse med over 40 kamper a' 90 min. En belastning man ikke engang finner i premier league i England. I tillegg kommer treningskamper...

Og mange av disse kunne gjort en bra jobb i adecco allerede i år. (Basert på kampen sist mot Moss jr/Adecco og bl.a kampen borte mot Ulf Sandnes hvor vi ledet 2-0 til det var kort tid igjen.)

Hadde man gitt en jr-spiller i FFK mulighet til å spille sammen med 10 andre gode a-spillere, så hadde ikke en FFK spiller gjort en dårligere jobb enn enkelte av de andre jr spillere som har debutert i Tippeligaen 2009. Det handler bare om å få muligheten. Og jeg kan garantere at man ihvertfall hadde fått en spiller med hjertet utenpå drakta...

Slik jeg vurderer det så hadde mange av disse spilt dersom de hadde vært i stallen til Sarpsborg eller Moss

 Når det gjelder de landslagsspillere FFK har "kjøpt" så er prisen på disse kr 0. De har kommet hit pga det sportslige opplegget som er lagt opp rundt jr-laget. Arkitektene for dette er i hovedsak Even juliussen og Glenn Rostad.

Men skal man høste resultatene av dette så handler det om å gi tillit og våge. Og jeg tror faktisk ikke man har noe valg i 2010...

Og når det gjelder byprosjektet så kan man jo se på denne linken at det gror bra der også.. Dette er frukter man nå høster fra FFK college

Har man lyst til å se hvordan styrkeforholdet er mellom talentene i Sarpsborg og Fredrikstad så møter du opp i Østfoldhallen søndag 15.november kl 14.00 (under forutsetning av at de vinner over Kvik Halden ikveld)

 

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340