Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 13 nov 09, 10:57

Opprinnelig postet av schpa84

Hmmm, men Hoås, Røhn, Wiig? Er de egenutviklede spillere da eller?

 

Godt poeng og jeg håpet at noen ville utfordre meg på det. Til dels vil jeg svare JA på det. Av den årsak at tillit, tillit og atter tillit gjør at mennesker blomstrer i alle sammenhenger i livet. De siste årene er det vel bare Tarik som har fått den muligheten i FFK. Ikke sant? (FFKs spillerutvikling er sørgelig nok å sette talenter på benken til fordel for importer)

Røn spilte i Sarpsborg før han gikk til FFK og kan nok absolutt sies å ha fått skoleringen sin i hjembyen. Pluss tillit over tid slik at han har utviklet seg mer.

Er det ikke verdt å registrere at Wiig og Hoås de siste dagene har vært rimelig samstemte om sine opplevelser i FFK, og at det er nettopp tillit over tid i Sarpsborg som har gjort at de har utviklet seg så bra henholdsvis de tre og et halvt og to siste sesongene?

Å definere egenutvikling er en interessant debatt. Er det fra spilleren var 7 år? Fra 15 år? Fra spillere kom til klubben og fikk sin utvikling over tid der? Wiig og Hoås har udiskutabelt kommet til klubben, men det er i klubben de har utviklet seg fra fotballmessige nedturer til å få skikkelige oppturer igjen. Det må nødvendigvis kalles egenutvikling i klubben, som både klubben og spillerne selv er ansvarelige for.

Så svaret mitt er JA, sett i lys av min oppfattelse av egenutvikling.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f