Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 07 nov 09, 15:34

Opprinnelig postet av Holters

1) Jeg uenig i å vrake en spiller som Kvisvik fra benken til fordel for Valencia, som heller ikke løper, kjemper, osv, og har vært gjennomført elendig siden 2005. Kvisvik hadde kanskje klart å slå ballen til en medspiller, og det var det ingen andre som klarte i går.

Foruten det, så synes jeg ikke laguttaket var så galt, men det var grepene underveis:

2) Sarpsborg har tilnærmet TL-standard på angrepet sitt, men er svake defensivt. Et TL-lag skal klare å presse den forsvarsfireren til å gjøre feil! Hvorfor ble de ikke satt press på? Forsvaret virket utrygt selv når vi ikke presset.

I stedet var det Sarpsborg som trillet ball med FFK-spillere løpende imellom, og som panisk avklarerte lengst vekk og helst til en mostandere. Vi hadde null presisjon!

3) Askar oste nervøsitet gjennom hele kampen. Da setter du ham ikke ned som høyreback! Jeg mener seriøst at Czwartek burde ha kommet inn, og Askar burde ha fortsatt fremme. Valencia har ikke vist noe som tilsier at han ville endre dette kamputfallet. Når alle andre forsøkte å presse offensivt, så kom Valencia diltende etter.

(Det eneste Valencia har vist er at han ikke eier skrupler, som stjal parkeringsplassen til Enerly, og nektet å flytte bilen da det ble påpekt. Wink)

4) Vi trengte mål, men målscoreren (Gardar) kom for sent inn. Når han endelig kommer inn, så bytter man ut en av spillerne som kan slå innlegg, og setter snurrebass-Everton på kant i stedet. Når man først hadde satt inn Valencia, så burde han ha fortsatt, da det eneste han er god på er å slå innlegg/dødballer, og Gardar må få servert innlegg for å score.

PS! Tversoverpasningen til Barsom før 1-0 er oppsigelsesgrunn alene. Det også handlingen å ligge nede og sutre etter en kollisjon man selv skapte når det gjenstår 5 minutter av kampen og laget ditt må score.

Du oppsumerer det viktigste her Holters. At han i en så viktig kamp ikke engang tar med kvisvik i en 18 manns tropp er for meg helt utrolig og vitner om dårlig lederskap. Kvisvik er jo nettopp en slik spiller som med sin ro og presise pasninger kunne åpnet opp det usikre sarpsborg forsvaret. Uansett om Kvisvik til tider burde opptrådt mer profesjonelt både i media og på trening så forsvarer han en plass i en 18 manns tropp.

Helt enig i at Pål burde spilt bak og Askar fremme. Askar virket veldig preget av stundens alvor. Synes også at Ramberg burde blitt byttet inn for Gashi, hva gjorde Gashi for noe bra på banen unntatt stolpeskuddet? Av en eller annen grunn så skal alle kritisere Ramberg her inne. Hvis man ser på vårsesongen frem til sommeren så var Ramberg en av de om ikke vår beste spiller. Ramberg er en klok mann å ha i slike kamper med sin rutine. 

At Nordlie bytter inn Valencia for så å ta han ut igjen, vitner for meg av dårlig ledelse. Kjøre Ophaug og Piroja frem fremfor å ta ut en forsvarsspiller og beholdt Valencia på banen er fryktelig dårlig kampledelse. Det eneste valencia kan når ikke Kvisvik er på banen er jo å slå innlegg.

M.Andersson kan være en potensiell matchvinner, men mener faktisk at man burde byttet inn J.Thomassen når man så kampforløpet, både fordi jeg føler han ofrer seg mer for laget, samt at han med sin fart kunne kommet mer til sin rett i en slik kamp.

Når det gjelder Barsom så er det en bra man å ha i krigen, men han blir dessverre så overtent at han er en potensiell  "selvmordsbomber" på banen. Plutselig uten forvarsel så smeller det, og det smeller skikkelig. Synes Abgar til tider virker nesten i ubalanse og både spiller stygt og filmer i overkant mye. Merkelig når han er verdens hyggeligste utenfor. Abbe blir ikke noe tap for FFK dessverre.  

Jeg er i likhet med deg Holters oppriktig bekymret for å ha T.Nordlie som trener i FFK. Han står så langt unna de kvaliteter og motivasjonsegenskaper jeg ser i hos en trener. Det å spille på frykt fungerer en liten stund før hverdagen innhenter en. Er ikke uten grunn at ting har gått som det har gått med T.Nordlie. At klubber gir den mannen en slik lønn og etterlønn gang på gang er for meg en gåte. At FFK i sin pressede situasjon ikke så på en A.Sandstø, M I Mjelde, eller KTE som en lang eller kortsiktig løsning overrasker meg. Istedet så prøvde de å redde restene med å hente inn Norges mest omdiskuterte trener.

Virker til og med som om man var overrasket over spillernes reaksjon. Og når man har en spillergruppe som er vant til å spille et system. er det da smart å endre spillersystem til 4-3-3 to måneder før slutt når man ikke har slike spillertyper i laget? Er mer enn kritisk til T.Nordlie og til hans disposisjoner. At han nå prøver seg på at snittet er bedre enn tidligere er for meg kun ansvarsfraskrivelse. Jeg mener helt klart at en mer motiverende trener kunne reddet denne sesongen fra nedrykk. er jeg faktisk ganske sikker på. Nordlies behandling av spillerne under og etter trening er under enhver kritikk, man skulle tro at han hadde lært litt av gamle feil, men selvkritikk ligger ikke for den mannen akkurat som U.Røsler.

FFK er klubben i mitt hjerte og det smerter meg veldig å se at dårlig ledelse har ført klubben dit den er nå. All positivitet fra Eggen tiden, cup gullet og sølvet fra i fjor er som blåst bort, kastet på havet. Klubben er ikke lenger åpen som Eggen ønsket det. Istedet er det så mye intriger og bråk at klubben råtner på rot. Det smerter meg virkelig.Ryddes det ikke opp kan FFK ende opp som Ham Kam, og nei, jeg spøker ikke.....

 

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f