Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 07 nov 09, 13:17
Endret: 07 nov 09, 13:32
Endret av: math

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av math

Hvis folk vil se hvordan det kan gå med alle-skal-være-venner-linja kan de bare se på Kamma.

... eller Stabæk? Og Rosenborg?

Begge har trenere som benytter "positive reinforcement" fremfor frykt og skriking.

Stjerneeksempelet er vel treningen til Stabæk som ble filmet, der Jönsson konstant gav positive tilbakemeldinger da spillerne gjorde noe bra fremfor å skrike og smelle når de gjorde noe dårlig.

Hehe, det der er ganske tullete argumenter. Helt håpløst å trekke fram de to ENESTE virkelige topptrenerne i Norge på klubbnivå. De opererer på et helt annet nivå, og trenere i den klassen er langt unna hva FFK kan ha forhåpninger om. Javel, så ble Jönsson filmet i godt humør på en trening, men hvis du tror han er "snill pappa" med spillerne konstant så tar du grundig feil. ALLE topptrenere stiller knallharde krav til sine spillere, selv om de kanskje fremstår noe annerledes utad.

Ellers så lovte vel ikke Nordlie noen silkehansker i det hele tatt da han ble ansatt. Kun fokus på sesongavslutninga. Hvis det ikke blir annerledes i en mer "normal" treninghverdag. kan jeg kanskje være enig med deg. Unggutter som knekker under press er dessuten kanskje ikke av det rette kaliberet? Vet i allefall at en fyr som Hæstad fint takla Nordlies metoder da han var i Start. Forøvrig la jeg merke til at Nordlie skrøt av både Askar og Thomassen i forbindelse med kamp kun kort tid etter at bl.a Demokraten kom med den "Å Tom Nordlie er så fæl"-saken sin. Kunne jeg så ideelt sett ønsket meg en annen trener enn Nordlie i FFK? Ja, men en slik trener er per dato verken tilgjengelig eller mulig for FFK å skaffe per dato.

 

---------------------------

math


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f