Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 06 nov 09, 23:05

Opprinnelig postet av Rey

Czwartek sa det vel ganske greit til Radio Fredrikstad etter kampen: "Slik går det når vi har sentrale folk i administrasjonen uten peiling på fotball"

Ganske interessant uttalelse fra PAC, må jeg si.

Jeg tror faktisk PAC sneier innom et meget viktig poeng her, og det har ikke nødvendigvis med om sentrale folk har peiling på fotball eller ikke - PAC sier også at det ligger mye sportslig styring i administrasjonen, i motsetning til klubben (hvis styre er helt usynlige, spesielt i sportslige saker).

Sånn som PAC uttrykker seg så høres det ut som om sportslige avgjørelser foretas i ASA, og ikke i Klubb, og at attpåtil de som tar mange av de sportslige avgjørelser ikke har idrettsfaglig erfaring og kompetanse som trengs for å ta de rette avgjørelser.

Når skal klubben komme på banen og "ta tilbake FFK" fra ASA??? Klubben har de facto (gjennom samarbeidsavtalen mellom ASA og klubb) all makt over sportslige spørsmål, og de kan når som helst hente inn de oppgavene/ansvaret de vil fra ASA.

Under normale omstendigheter ville klubben ha oppdaga at Henriksen ikke har idrettsfaglig erfaring og kompetanse, og øyeblikkelig reagert ved at  oppgaver og ansvar ble fratatt Henriksen til fordel for klubb.

Jeg tror problemet er at klubbens styre er fulle av samme type mennesker som sitter i administrasjonen i ASA-et, og at man derfor holder lav profil som et konserverende tiltak for at ting skal forbli som de er. Det er liksom gutte-klubben grei som sørger for at alle beholder sine prestisjeposisjoner.

Se på Sarpsborg 08, de har en leder som gløder intenst for fotball i Sarpsborg, som har vært aktiv i SAM-arbeidet og som har erfaring som jurist i idrettsforbund. Og de har heller ikke et svært og kommersielt ASA som drar i samtlige tråder mht sportslige disposisjoner. Og hva skjer når man har en sånn mann på toppen? Jo, alle drar i samme retning, det blir ingen interne fighter om posisjoner og ansvar, og makta ligger i medlemmenes hender (gjennom generalforsamling).

Akkurat nå skriver jeg dette med et kraftig fysisk ubehag etter kampen mot 08, og det er bare så vidt jeg orker å heve stemmen i denne forsamling uten å måtte ut og spy. Ikke pga fyll eller sjukdom, men etter å ha sett sesongens siste kamp på stadion... Jeg sitter med tanker som: "Jeg tror faktisk vi skal ha et år nede nå for å få det rette fokuset, for å luke ut pengefolka, for å gjenfinne fokuset på lokal spillerutvikling og for å gjenfinne klubbens identitet i virvaret av ASA, styrer, A-aksjer, B-aksjer, CV-ryttere osv osv"...


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f