Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 04 nov 09, 12:40

Har fulgt denne debatten litt på avstand nå. Selv om man kan diskutere timingen og det at PH kanskje  burde ha kommet på banen tidligere dersom missnøyen har vært så stor, så er det ingen tvil om at R Henriksen flere ganger har vist sin inkompetanse som leder i FFK.

Dette har han vist både med lite gjennomtenkte utspill i media ( ikke bare lotto uttalelsen ), samt at det har blitt et stadig dårligere arbeidklima i administrasjonen ( har ikke kun med innsparinger å gjøre ). Føler at FFK råtner på rot og har gjort det en stund.

Nå er det ikke første gang det er bråk og rot i ledelsen i FFK, historien har nok av eksempler på dette. Men samtidig så bør man heller ikke sammenlikne dette for mye, da det idag er heltidsansatte mennesker og klubben er helprofesjonell. Det innebærer at FFK skal ha best mulig spillere og samhandling på banen og best mulig mannskap og samhandling i administrasjonen. Det er ikke akkurat tilfelle i år.

Det er ikke akkurat "verdens mest takknemlige" jobb det å være øverste sjef for en klubb som FFK, hvor man har tusenvis av supportere som mener ditt og datt, mange av dem/oss har dessuten ikke greie på hvordan en organisasjon ledes, tror mange av oss må være såpass ærlige. Når det er sagt så er den viktigste jobben for R.Henriksen det å skape tillit, fremstå tydelig og være en motivasjonsfaktor. Ingen av disse kriteriene føler jeg R.Henriksen oppfyller. R.Henriksen var omstridt i Adecco og så kan man jo da spørre seg hva styret tenkte på da de ansatte han, eller det tidligere styret som ansatte en leder som var under etterforskning for dokumentforfalskning og som ble sagt opp da han ble dømt.

Finnes det virkelig ikke bedre kandidater til denne type jobb? Eller har ikke styret den nødvendige kompetansen når de ansetter mennesker? 

Når det gjelder PH så mener jeg at de helt klart skal få ha lov til å ytre sine meninger, det er en supporterklubb sin oppgave både når ting går bra eller når ting går dårlig. Det jeg derimot mener er at PH bør holde seg for god for å lansere lederkandidater. Er på sin plass å kritisere R.Henriksen og ledelsen i klubben i år, men PH og Jaran Berg har ikke alltid opptrådt spesielt profesjonelt i media de heller. De flaue ytringene i media før og under M.Andersen rettsaken hvor de bedyret hans uskyld var direkte pinlig. Det går han å holde kjeft og ikke ytre seg om alt mulig. Personfokusering og å ta part i saker bør man være foriktige med, da det er merkenavnet FFK og klubben vi støtter. Spillere og leder kommer og går, klubben består.

Ser det spekuleres i at PH ønsker B.Bagstevold som ny leder. Håper inderlig at disse ryktene ikke stemmer. Det er ikke 1 april ennå, er det vel? B.Bagstevold kjenner jeg faktisk ganske godt, og selv om han har fungert greit i sin rolle som arrangementansvarlig/økonomi. Så er han så absolutt ingen kompetent leder eller har de egenskapene jeg skisserer ovenfor. Og det er heller ingen hemmelighet at R.Henriksen og B.Bagstevold ikke akkurat er bestevenner. Er en av grunnene til at B.Bagstevold søkte på jobben som havnesjef uten å få den.

En jeg mener kunne være skikket er KTE. Han kjenner klubben godt og kan bli et rimeligere alternativ nå som klubben skal spare penger. Jeg legger heller ikke skjul på at jeg mener at det hadde vært en bedre løsning ihvertfall på kort sikt å fått inn KTE som trener i sommer istedenfor T.Nordlie. FFK kunne med dette spart store summer både i lønn og etterlønn. Er veldig sikker på at han hadde fått inn enda mer postitivitet og spillerglede i troppen enn det T.Nordlie til nå har fått til. Tror faktisk at klubben hadde vært på sikker plass om dette hadde skjedd. Rykker vi ned i adecco er T.Nordlie en veldig kostbar erfaring og blir spennende å se hvor lenge omgivelsene orker å forholde seg til han før det smeller.

 

 

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f