Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 04 nov 09, 11:30

Jeg er fra en synsvinkel enig i at dette var feil tidspunkt for PH og komme med det banneret, akkurat nå trenger klubben og rette alt fokus mot kortsiktige oppgaver.

Mediemessig kan det imidlertid hende dette var et smart trekk. Det er aldeles ikke sikkert dette hadde fått like mye oppmerksomhet hvis J.Berg etter tre (forhåpentligvis vellykkede) kvalik-kamper hadde spurt pent om å få litt spalteplass i F-B for å furte over Henriksens gjøren og laden. Man hadde ikke fått TV og nasjonal presse inn i bildet på en like effektiv måte, og hvis vi hadde reddet plassen er det mulig det hele hadde munnet ut i "nå er det full samling og opprydding før neste sesong, evaluering og blæblæblæ". Resultatet kunne vært at folk tenkte "jaja, det ordna seg. Vi får gi han Henriksen en sjanse til".

Mediemessig er jeg derfor fornøyd med hvordan PH virkelig fikk dratt faenskapet opp i lyset og satt dagsorden. Jeg tror faktisk ikke de kunne vente til etter at kvalik var ferdig, om man skulle gjort det tidligere i sesongen er et annet spørsmål.

Det som derimot er helt utrolig er påfølgende aktivitet i mediene. man begynner å surre om at PH har en ny kandidat klar. WTF??! PH har neppe kompetanse til dette, og absolutt ikke noe mandat. Her planter PH kule nr.1 i egen fot.

Kule nr. 2 er om mulig enda mer finsiktet mot egen fot. PH får tilbud om å gå i dialog med Henriksen, og istedet for å takke ja om ikke annet for syns skyld, leker man vranten unge og sier "vil ikke!". Ikke bare klarer man å framstå som ekstremt lite samarbeidsvillige, men videre klarer man det utrolige kunststykket å gi Henriksen en drøss sympatistemmer samt snu en stor del av opinionen mot seg selv. PH har muligens surfet innom kairos og patos i retorikpensumet, men jeg vil anbefale å lese ferdig kapitlene om ethos og logos også før man innvolverer seg mer i media.

Jeg venter spent på fortsettelsen. Et er ihvertfall klart, det er ikke bare Henriksen som trenger PR-rådgiver...............

---------------------------

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f