Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 04 nov 09, 09:16

Nå har jeg tenkt litt fram og tilbake på dette utspillet til PH. Lest her inne, aviser og andre kommentarer. Da banneret kom opp fikk jeg litt Kaysey Wehrmann-følelse som før kampen mot Odd i fjor.  Å ta opp dette nå mener jeg er helt feil tidspunkt. Har det vært tenkt på i 6 måneder, kunne det ha ventet 2 uker til.

Det andre spørsmålert som melder seg etter dette er hva en supporterklubb skal mene noe om. Etter min mening er det ikke PH sitt ansvar å avsette eller ansette direktører eller trenere. Vil du være med på det, får du melde deg inn i klubben og gå på medlemsmøter og generalforsamling der. Å stille med egen kandidat til direktørstillingen er ikke bra.

Det PH kan stille krav om ovenfor ledelsen av klubben er hvordan samarbeidet mellom supportere og klubb skal være. Her er det sikkert mye å ta tak i.

PH er ingen fagforening for ansatte i administrasjonen eller spillerne. De har interne møter og grupper som skal ta seg av arbeidsmiljø og endringer på sin arbedisplass. FFK som bedrift er underlagt arbeidsmiljøloven som alle andre.

PH er en medlemsorganisasjon for supportere av FFK. Slike alvorlige utspill som de her kommer med burde vært tatt opp på medlemsmøte før de ble satt i verk. Da kunne de kanskje fått noen motforestillinger. Det var et medlemsmøte rett før og de kunne ha tatt det opp der. Styret i en fagforening sender ikke alle medlemmene ut i streik uten å ha hatt det opp på et medlemsmøte først.

Det har vært hevdet her inne at PH har et altfor nært forhold til klubben. Før har jeg ikke ment så mye om det, men etter helgens begivenheter er det tydelig å se at "noen" bruker PH i et internt maktspill. Sånn skal ikke en supporterklubb brukes. Håper det blir tatt litt lærdom av dette og at det blir en ordentlig diskusjon på neste medlemsmøte.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f