Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 31 okt 09, 13:33

Til FlightOFTheRat

La meg gjøre det helt klart; Jeg bestrider ikke at Adiyiah ble valgt til turneringens beste spiller, det ville vært idiotisk all den tid det er et faktum. At du ikke legger vekt på min personlige mening er du i din fulle rett til å gjøre, min mening har liten betydning for utfallet av kåringen. Men mitt poeng er at en kjøpende klubb neppe legger størst vekt på en slik kåring, all den tid en slik kåring er så subjektiv fordi  det vinnende lagets spillere alltid vil få størst oppmerksomhet. Da er det viktigere at han ble toppskårer det kan ingen besstride.

Når det gjelder min påsstand om at; "de aller fleste spillere som deltar i et U-20 vm når aldrig A-landslaget, det finnes det statistikk på"  Så lurer du på statistikk rundt dette.

Jeg har sett og lest en slik statistikk i et fotball magasin som heter "World Soccer" foran U-20 VM i Canada i 2007, de hadde en veldig bra reportasje rundt dette, jeg husker ikke tallene nøyaktig, men de som utmerket seg mest med å få frem a-landslagsspillere fra u-20 lagene var de sør-amerikanske lagene. Ellers var det overraskende få av de u-20 sillerne som klarte steget opp til å bli landlagsspillere(A). Når det gjelder de som utmerket seg best enten ved å bli toppskårere eller beste spiller i en turneringen, var statistikken noe bedre. Men de aller fleste av de ble heller ikke de superstjernene som man skulle tro. For hver Maradona, Aguero og Messi, så har du Ralf Loose(Tyskland), Marcel Witeczek, Peixe, Bismark, Pineda,Romulus Gabor, Bessonov, Gian, Matar, Adailton og Nicolas Olivera. Dette er spillere som har fått de nevnte utmerkelsene uten at karrieren har blitt slik man håpet på. Hva tror du/dere om Adiyiah? er han en ny Aguero eller en ny  Romulus Gabor???

---------------------------

alexx


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f