Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 23 okt 09, 23:28

Opprinnelig postet av Knuty

Tja, Kobe-biff har da vært servert i Norge opptil flere steder det. Se blant annet http://oslopuls.aftenposten.no/restaurant_uteliv/article74834.ece

Hvorvidt noen gjør noe ulovlig her vet du nok bedre enn meg.

Fult så ordrett mente jeg det nå vel ikke. Wink 

Jeg mente at en Kobe-biff, slik man får den andre steder enn i Norge, vil være omtrent så mør og flott at du kan nesten få den i deg med sugerør.

Selv om anmelderen her har fått servert godt kjøtt som kalles Kobe (og som kanskje kommer fra kuer både massert og gnidd, for alt det jeg vet), tror jeg ikke den er håndtert ideelt.  Hvis den er håndtert ideelt har den nok lagt litt lenger enn mattilsynet ville synes å være ok. :)

Etter å ha nydt kjøtt på en rekke restauranter i inn og utland har jeg tilgode å møte en norsk kokk som synes reglene for kjøtthåndtering er tilfredsstillende. Dermed blir det en del "kreative" løsninger i samspillet mellom bonde, slakter og kokk - for å kunne levere kjøtt som er mørt nok for å bli del av et godt biffmåltid.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340