Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 08 okt 09, 02:26
Endret: 08 okt 09, 02:32
Endret av: Snæbbuss-aristokrat #78

Opprinnelig postet av Holters

Hehe, ingenting hadde gledet meg mer, men det er for eksempel to enkle årsaker til at jeg ikke tror det skjer:

1) Nordlie tilpasser spillerstallen til sitt system, ikke omvendt.

2) Nordlie har aldri brukt en liten mann som spydspiss, og Dominic er liten av vekst. Han passer ikke til å være tradisjonell norsk spydspiss i 4-3-3 (uavhengig av Nordlie som trener eller ei).

Mulig han kan bli kastet innpå for å kontre i sluttminuttene, men fra start? Om Dominic skal få spilletid, så er det mer realistisk som ving eller som indreløper, og der tror jeg han faller igjennom.

Men det kommer en tid etter Nordlie også, og Dominic er fortsatt ung. Kanskje han blir FFKs toppscorer i 2013 med en partner ved sin side?

Er ikke sikker på at det er så enkelt Holters.

1) Hadde det vært fult så enkelt så hadde ikke Nordlie brukt Everton i den rollen her slik han gjorde forrige hjemmekamp mot LSK. Everton er en helt annen type spiss enn hva Nordlie normalt sett ville brukt i den rollen, kunne han håndplukket spiller selv så tipper jeg han hadde plukket noe sånn som Didier Drogba i den rollen. Realiteten er nå en gang sånn at vi har ingen Drogba, da må han velge blant de spillerne vi har og han valgte Everton til tross for at han nok ikke er tilpasset til rollen i Nordlies system. Hadde det vært så enkelt som du her skiserer så hadde han valgt Gardar, da han passer inn i Nordlies "regide" system som midtspiss. Når han da velger Everton, hvorfor kan han ikke velge Adiyiah? Som etter min mening er en bedre hodespiller og ikke minst bedre avslutter enn Everton.

2) Hva Nordlie bruker eller aldri har brukt som spydspiss avhenger som sagt av hva han har å velge blant. Har ikke den fulle og hele oversikten over hva han har brukt i sine tidligere klubber, men i hans siste klubb Konsvinger finnes det ingen store spisser så vidt jeg vet. Her har han vel brukt Kai Risholt litt, Randell Brenes har vel også blitt brukt, Olav Tuelo Johannesen? Ingen av disse er spesielt storvokste akkurat, men det er vel heller ikke et nødvendig krav for å spille spiss hos Nordlie? Personlig tror jeg Gardar kommer til å starte som midtspiss mot Odd, rett og slett fordi han har hatt en positiv formkurve og hadde et godt innhopp mot Stabæk. Everton tipper jeg blir høyre ving, der får han brukt sine ferdigheter og sin store arbeidskapasitet bedre og han "slepper" å være den som skal score måla. Når det gjelder Adiyiah ser jeg altså ingen grunn til å utelukke han pga hans høyde, det tviler jeg også på at Nordlie gjør, men tror ikke han starter blant annet fordi han har vært borte på landslagsoppdrag siden august, men også fordi det er et mye tryggere valg å velge Gardar, da vet man hva man får, pluss at han nok blir viktig på defensive dødballer mot Odd. For framtidige kamper tror jeg derimot Adiyiah kan være aktuell, han har som sagt vanvittig spenst og kan fint komme til headinger om innlegga kommer fra dødlinja eller hvertfall i nærheten av dødlinja, her er timing, god headeteknikk og evnen til å komme seg forann forsvareren viktig. Ellers så er Adiyiah god på små flater og kan helt klart fungere godt som midtspiss når vi er i etablert angrep. Hans svakhet slik jeg ser det er i oppspillsfasen, er ikke sikker  på at han er spesielt god som oppspillspunkt, derimot kan han nok være god på kontringer og overganger. Vi bør uansett forsøke å spille mer gjennom midten og videre ut på kant enn å slå lange baller opp på en møtende spiss.

Ser poenga dine Holters og er ikke direkte uenig i de, men mener at du forenkler situasjonen en del og lagutaket til Nordlie er nok ikke så enkelt som du skal ha det til.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340