Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 04 okt 09, 12:32

Knuty: Her kan du lese litt mer om grunnalget for søknaden. Men nei, det er ikke snakk om noe pant  eller noe. Det er med hvordan den såkalte FFK-familien av FFKselskaper er satt sammen.

http://www.fredrikstad.kommune.no/Documents/Politikk/Formannskapet/2009/Innkallinger/ettersendt%20sak%20181-09.pdf


Selv om det er Fredrikstad Fotballklubb i som formelt sett søker om lånegaranti, så synes jeg dette prinsipielt sett og juridisk sett er veldig spesielt. Fredrikstad Fotballklubb er en ideell organisasjon og er således kvalifisert til å kunne motta en kommunal lånegaranti. Fredrikstad Sport ASA er et kommersielt selskap, med mange aksjonærer, deriblant Fredrikstad fotballklubb. En kommune kan ikke gi lånegaranti til et kommersielt selskap. Det er Sport ASA som i praksis står i fare for å gå konkurs. Hvis noen med litt dypere innsikt i økonomi-jus enn meg kunne forklart meg hvordan Fredrikstad fotballklubb evt skal utnytte en eventuell lånegaranti slik at ASA ikke gå konk, så hadde jeg satt pris på å få det forklart.

Bateman: Du sier at det bare er å gå seg en tur rundt i byn på kampdag så skjønner man hvor viktig klubben er for byen. Det er jeg enig i. Men om man snur på flisa, så er det utrolig at en bedrift som klarer å engasjere 10 000 mennesker hver fjortende dag ikke klarer å få til en økonomisk modell som går i pluss. Er det egentlig kommunens oppgave å rydde opp i dette?

For ordens skyld, personlig er jeg ikke sikker på om jeg er for eller mot lånegarantien.

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f