Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 02 okt 09, 07:39

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Støtte ser man mer sjeldent, men fint å se at det er andre som har samme syn på saken.

Skal jeg offentlig støtte klubben for de tinga de gjør i det dagelige, fordi "de kunne ha blitt gjort verre"? Jeg jubler og støtter når klubben signerer spillere, jeg jubler og støtter når klubben ansetter spennende ressurser i sportslig apparat, jeg jubler og støtter når klubben gjør avtaler med spennende juniorer og kommende A-lagsstjerner, jeg jubler og støtter klubben når de inngår sponsoravtaler, jeg jubler og støtter klubben når de gjør noe positivt for supporterne, osv.

Dette er ting som klubben, i en ellers ordinær drift av et større firma, løfter frem selv og som er naturlig å vise offentlig støtte og juble for. Og da jubler jeg. Og mange andre. Men det forhindrer meg ikke å ville kritisere når det er noe å kritisere. Og desverre så har det vært ganske mye å jobbe med i FFK når det gjelder ting å kritisere de siste åra...

Siden jeg er småbarnsfar, kan jeg ta et eksempel hjemmefra: Så flink du er gutten min, du tisset bare 95% utenfor doen, mens du kunne tisset alt utenfor og på gulvet... Det er litt sånn FFK føles om dagen, når det gjelder ting å juble for.

F.eks. synes jeg det var fint at klubben tok grep i høst (som resulterte i at de hentet Nordlie), men jeg jublet ikke over at det var Nordlie de hentet. Jeg vet fortsatt ikke om jeg skal le eller grine av han gymlærern til Nordlie som fulgte med på lasset.  For meg ble det desverre en "tisse i buksa for å holde seg varm"-opplevelse. For ikke å bare være negativ håper jeg selvsagt på en positiv Nordlie-effekt over tid uten alt for stor slitasje på omgivelsene, men signalene så langt er vel ikke entydig positive, for å si det forsiktig.

For det er jo ikke slik at dere "positive" vil ha en unnfallende og lallende gjeng supportere som ikke skal kritisere klubben fordi klubben er litt ute og kjøre - på alle mulige måter? Det tror jeg ikke. ;)

Så, når er det ok å kritisere? Etter at vi eventuelt har rykket ned? Etter at vi har sikret plassen sportslig men kan bli degradert og nektet lisens fordi vi har blitt kjørt i dass økonomisk? Hva er det du mener vi skal juble for? Når skal vi juble?

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f