Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

solgaard

Juniorspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 77

Lagt til: 10 sep 09, 09:23

300 mennesker på Stadion i 2.div??! Hvor er det du/dere får det i fra?!!

Jeg gikk på "alle" kampene i hele denne perioden og det har kun hendt en eneste gang at det har vært så lite folk på Stadion som 300 stk. Det var den gang "Øyvind fra Mo" (Øyvind Johansen) scoret på et nydelig frispark (det eneste han gjorde i denne klubben) i siste hjemmekamp for året (tror det var 1999) i øs, pøsende regnvær. Da kan jeg erindre at det var snaut 300 mennesker der, ja. Men aldri tidligere eller på et senere tidspunkt.

Selv om enkelte offisielle statistikker eksempelvis sier at det var ca. 500 mennesker på Stadion, så er det fullstendig tull!! Det reele og effektive snittet må konstant ha vært på rundt 1000++. "Storkamper" rundt 2.000.

Grunnen er enkel. FFK opplyste kun om betalende tilskuere. Personer med frikort ble rett og slett ikke registrert som tilskuere. Alle som var medlemmer av klubben fikk frikort den gangen, og det var konstant drøyt 1000 medlemmer i denne 2. div. perioden. Samtidig et viktig punkt til. Jeg tror oppriktig (dette er nå min mening) at klubben løy om tilskuertallene på Stadion på den tiden. De opplyste om lavere tilskuertall fordi da reduserte man utgiftene overfor NFF (som skulle ha en andel av billettinntekter).

Uansett. jeg vil gå så langt som å påstå at det var vel så imponerende å ha 1.500-2.000 tilskuere i 2.div (etter å ha vært der i flere trøstesløse år) som å ha 10.000 i Tippeligaen 2009. Husk at de to øverste divisjonene på den tiden hadde syltynne tilskuertall, altså tall som var mye lavere enn oss i 2.div. Tilskuerboomen i Norge kom den gang FFK returnerte til "toppfotballen".

Klansmann og eventuelle FFK-supportere.: Sett deg/dere litt inn i historien før du/dere kommer med disse påstandene.

FFK har alltid vært et publikumslag. Dermed basta.

---------------------------

Pontus


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f