Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 07 sep 09, 18:13

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

et langt og interessant innlegg

Må innrømme at jeg ikke helt ser de store poengene i innlegget ditt. Du skulle ønske TKK hadde fortsatt i klubben, eller i det minste at FFK hade fortsatt hans plan selv om han forsvant? Greit nok, men nå sluttet TTK igjen og da må de som er tilbake følge en plan DE kan tro på, eller hva? Idèen om å kaste ut alle spillere over 30 år nærmest over natten for å rydde plass til de unge er og blir virkelighetsfjernt skrivebordstullball i mine ører, uansett hvor mye TKK måtte ha tro på det. Mna kan forholde seg slik til hermetikk o.l. men et fotballag er da noe annet. Hvor blir det av faktorer som erfaring og rutine og kontinuitet hvis man gjør på den måten? Ja til å tenke langsiktig og gi plass til unge talenter, men ikke så brått!

Du er skeptisk til Tom Nordlie fordi han koster klubben en masse penger, hvis jeg leser rett mellom linjene? Tja, kompetanse er vel dyrt. Hvor mye ville egentlig TKK hatt i lønn om han hadde blitt i klubben? Han var vel ikke helt gratis han heller?

Men hovedpoenget ditt synes å være at klubben burde sikte mot å være økonomisk uavhengig. Jeg kan godt se noen idealistiske grunner til å tenke sånn, men er det virkelig så sikkert at det ville gjort FFK til en bedre klubb? Jeg kan ikke helt se at det er så galt at FFK har et tett og integrert samarbeid med sterke lokale investorer/sponsorer/velgjørere. Er det virkelig tilfelle at disse folkene har så stor og negativ innflytelse på kjøp og salg av spillere? Jeg må innrømme jeg mest ser det positive i at disse velgjørerne iblant bidrar til å muliggjøre kjøp av dyre og gode spillere, selv om disse koster en del i lønn. Klubben kan da alltids si nei hvis man ser at man ikke har råd til å lønne en slik spiller? Eksempelvis Everton nå, selv om noen hoster opp pengene for å kjøpe ham fri så er det vel stadig opp til FFK å velge om de ønsker å ha ham på lønningslisten.

Joda, så kan noen lokale konger bruke sin støtte til FFK til å vine litt ekstra reklame og oppmerksomhet, er det i seg selv virkelig et stort problem? Jeg har vanskelig for å se det. Derimot kan jeg godt se at når hele fotball-Norge er på vei inn i krisetider så er det veldig bra for FFK at klubben har sterke støttespillere som kan bidra til å holde klubben oppe, noe de gjør fordi de nettopp har interesser i klubben. Om klubben skulle stå helt alene så var man også langt mer sårbar i trange tider, eller hva?

FFK er mer enn bare en klubb, det er et varemerke for hele byen. Dette sterke ønske om uavhengighet må jeg innrømme at jeg ikke helt følger. Jo flere lokale aktører som er med og støtter opp om FFK jo bedre vil jeg si, selv om det er klart at alle som støtter opp på den måten vil ha noe igjen på et eller annet plan. Det viktige for meg er at de de sportslige beslutninger ligger hos personer ansatt i klubben og som har den nødvendige kompetansen.

Dine sammenligninger med klubber som Ajax, ManU etc ser jeg heller ikke helt relevansen med. Dette er jo klubber på en helt annen økonomisk planet enn FFK, vi kan da ikke bare kopiere deres løsninger og tro at det bringer oss på samme nivå?

Til slutt, hvem ville du egentlig hatt som trener? Grønis var visst ikke riktig mann likievel, men nå er jo han ute. Nordlie er tydeligvis ikke god nok, eller for god, eller i alle fall for dyr, eller for mye et eller annet. For mye Nordlie, kanskje? Den lokale assistenten med årelang erfaring med klubbens jr lag har fått sjansen og viste seg å ikke ha pondus nok til å takle presset, eller hva det nå var. Så hvor skulle man finne denne geniale treneren med alle de rette egenskaper, med lav medieprofil og dertil lave lønnskrav, men med all nødvenig kometanse til å løfte klubben dit du drømmer om?

Så jeg deler ikke helt den brede hyllesten av innlegget ditt, denne gangen (selv om du jevnt over er en av dem som skriver mye bra her).

---------------------------

Alt og ingenting er like umulig,
resten er innen rekkevidde.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340