Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

denspesielle1

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 jun 09
Innlegg: 11

Lagt til: 04 sep 09, 01:45
Endret: 04 sep 09, 01:51
Endret av: denspesielle1

Opprinnelig postet av Lemmy

Sør-Amerika, og spesielt Brasil, er et marked vi burde benytte oss mer av. Det er et stort marked med mange spillere, relativt billige spillere og gjerne gutter med andre kvaliteter enn hva de fleste i Norge har.

Det er ingen som helst tvil om at FFK har sviktet på dette området. Fofana og Koadiou holdt etter min mening ikke høyt nok nivå. Adiyiah er for liten og sped, men jeg tror faktisk han er et ganske bra talent.

Som Pra Sempre helt riktig nevner, er det ingen tilfeldighet at Celso Borges og Wallace er de to spillerne som har prestert best. Borges har en stor fordel i at han snakker engelsk, en fordel man faktisk ikke skal kimse av. Det gjør alt mye lettere. Min påstand er at man ikke kan prestere godt på banen uten å trives utenfor også.

Etter min mening før FFK ha følgende tiltak for å intergrere spillere man kjøper fra andre deler av verden:

- Obligatorisk engelsk/norsk-kurs.
- En "venn". En person som kan hjelpe til med praktiske ting utenfor banen. (litt sånn som Norsk Folkehjelp har for asylsøkere og innvandrere)
- Hjelp til å finne leilighet
- Ha spillere i klubben som har "ansvar" for nye spillere på treningsfeltet (som enkelte har for juniorspillere)
- Ha en person i klubben som har ekstra ansvar for disse.

Sikkert mye annet man kan og bør gjøre også. :-)


Opprinnelig postet av KeJ

...en tankevekker for de fleste. Vi befinner oss i Nisselandet Norge og med Janteloven trukket godt ned over ørene, og ingen skal komme og fortelle oss hvordan vi skal gjøre ting...

Jeg trodde i det lengste at FFK hadde lært etter bommerten med Garro, MacDonald, Fofana og hva han nå het, men mye tyder på at så ikke er tilfelle. Det bekymrer meg...

 

 

Jeg sitter med informasjon som tilsier at TKK hadde konkrete planer om å gjennomføre dette (les "tiltakene" til Lemmy og en del av det ffkp(a)rasempre" nevner). Om de økonomisk ansvarlige i klubben (evt. de med mykje pæng på bankkontoen) mente/mener dette var/er en nødvendighet, er dessverre en annen sak...

Men, man (enten det gjelder en person eller la oss si en klubb) får som regel det man fortjener, dvs. man høster som man sår, man meler sin egen kake etc etc... På generell grunnlag kan man vel også konkludere med at når en klubb lar økonomer/politikere/rikfolk/populister ta over det sportslige ansvaret, ja, da er det stor sjanse for å mislykkes. Og når man oppdager slikt litt for sent pga. manglende selvinnsikt (f.eks. "selv om jeg egentlig kun har erfaring med økonomi / fra politikerverdenen / grossimport etc., så jeg er jo tross alt litt interessert i fotball og ser hvor viktig det er for folk. Ergo, jeg kan jo likesågodt være med på å ta en del sportslige avgjørelser, gjerne spillerkjøp"...), ja, da blir det litt spedt og hjelper lite å komme drassende i tolvte time med redningsmenn (eller) med sitater à la "man trenger ikke ha vært en hest for å bli en god jockey".

For at mitt innlegg ikke skal bli utelukkende negativt, så vil jeg nok en gang gi ros til de (mods++) som evner å (inn)se at mye ikke er i bra tilstand i FFK. En tommel opp og klapp på skuldrene til de som har konstruktive forslag og tanker om å kunne forbedre ting i sin "egen" klubb; skulle ønske at disse personene kunne bli hørt på i større grad. Men, dessverre ser det ut til at det nå ikke finnes verken en stor nok vilje eller evne fra klubbens side til å gjennomføre en slik nødvendig profesjonalisering. Kanskje fordi dette kan bety at det ikke vil være plass til roughly 90% av de som nå sitter i klubbledelsen/styret. Så, hvis man virkelig ønsker en endring så må man stå opp for det og la sin stemme bli hørt, ellers blir den samme type inkompetanse grodd fast til ledelse- og styrestolene. Som igjen i all overskuelig fremtid blir supplert/støttet av personer som f.eks. ikke greier å se forbi en stor mage eller som f.eks. ønsker seg et e-cup-eventyr-snart, uten å forstå at der kommer man ikke før man begynner å tenke litt mer langsiktig...


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340