Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 26 aug 09, 23:27

Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Mange som mener Henning Berg ville vært ideelt for FFK. Åssen hadde det blitt med sportslig makt hos treneren da? Vat nettopp derfor Berg og Fjørtoft ikke kunne jobbe i samme klubb, akkurat som Nordlie og Fjørtoft...

Mulig jeg tar feil nå, men var det ikke klart at Fjørtoft ga seg etter sesongen en stund før Henning Berg ble lansert som klubbens neste trener?

Henning Berg - i motsetning til Grönhagen etc - har i hvert fall engasjert seg i juniorspillerne. Juniorspillerne har fått eget treningsopplegg og følges nøye av Henning Berg. Bare det gir juniorspillerne en ekstra energi vil jeg tro. Henning Berg er allerede godt i gang med ryddesjauen i LSK. Hele LIllestrøm står nå bak Henning Berg om at han skal få tid til å bygge opp et lag. Da laget lå sist gikk ledere ut at selv et nedrykk ikke ville ta fra han trenerrollen. De valgte å se langsiktig på det hele. Resultatet? Mest sannsynlig et ungt og samspilt LSK-lag om noen år som ikke hever millionlønninger.

Det var det jeg håpet hadde skjedd i Fredrikstad også da de kom med sin fremtidsvisjon. Jeg ble enda mer optimist da de begynte å hente inn den ene lovende juniorspilleren etter den andre. Så henter ledelsen inn en redningsmann som halve Norge advarer mot og tror at alle gode ting er 5, 6 eller 7. Hvis Nordlie fortsetter i samme sporet som før, så er jeg redd hele juniorsatsningen er bortkastet, og det ville ha vært utrolig synd.

Jeg mener å huske at det var ansvarsfordeling som var den store uenigheten. Fjørtoft trakk seg ikke når det ble klart at Berg skulle komme. Men sa ifra underveis før Berg tok over. Bjarmann som kom inn har vel alltid vært nøye på å påpeke at han er administrativ sportslig leder eller noe i den duren..... Jeg skal heller ikke si at jeg er 100% sikker på å huske alt rett...


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f