Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 16 aug 09, 21:38

Opprinnelig postet av Holters

Joa, jeg fronter på ingen måte at vi bare skal ha 20 stk 20-åringer i stallen, men i og med at våre "aldrende menn" sitter på gullkontrakter fra norsk fotballs "klondyketid", så er det vanskelig å reforhandle disse, samt i det hele tatt se at man får særlig god avkastning på klubbens midler av å eventuelt gjøre det.

Rutine er viktig, men rutinen må også inneha kvalitet. Jeg mener seriøst at vår rutine begynner å mangle kvaliteten som trengs... Og da sikter jeg til spillere som Ramberg, Barsom, Gashi, Kvisvik, Czwartek og Gardar...

FFK er en klubb med lite midler for tiden, og da må man være flinke til å disponere de midlene man har svært godt. Å forlenge med disse "rutinerte spillerne" som er både dyre i drift og sterkt på hell binder opp mye midler som kunne ha vært benyttet på talentfulle spillere eller en rutinerte spiller på 25-26-27 år - normalt da spillere når sin kvalitetsmessige høyde i karrieren og holder den mot sine tredve - fremfor å hente en spiller som allerede er 30+ og trolig vil ha en dalende formkurve i årene foran seg.

I hvert fall synes jeg det!

 

Sa jo aldri at vi skulle fornye med de gammle vi hadde, men poenget mitt er at så lenge mann har penger til det så er det viktig å ha begge deler. Støtter tanken din hundre prosent med at de gammle som du nevner må ut og erstattes med nye unge, men bør også hente inn nye gammle med billigere kontrakter og fortsatt bra nivå til å dra litt av lasset. Laget må jo bygges over tid og da kan det være billig å hente en gammel spiller fremfor en ung. Uten at jeg er en ekspert  så tror jeg at en gammel spiller er billigere enn en ung. Derfor mener jeg at man skal hente begge deler men ja de gammel må da være billige.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340