Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 07 aug 09, 09:13

Opprinnelig postet av Ymer

Hvordan ta "oppgjøret på kammerset"? Angrepene kommer jo fra folk som er anonyme på nett...? men, du vet sikkert hvordan man får tak i disse også du som alltid har løsningen klar eller har sett eksempler på hvordan ting skal løses. Hvilken bedrift er du adm.dir. i?

Selv om folk fremstår som anonyme på nett, vil man gjennom de normale prosessene bedriftene går igjennom (f.eks. en emisjon, strategi-endringer, produkt- og konseptendringer, etc) finne ut hvilke grupper som vil være motstandere og hvem som vil være tilhengere av en prosess.

Dersom en av gruppene plutselig skulle bli negativt omtalt på et diskusjonsforum (f.eks hegnar.no sitt diskusjonsforum - i et av tilfellene jeg har kjennskap til), vil det jo være en ganske så grei sak - iallefall for en som ikke bare har kål mellom øra -  å kunne anta hvilken av gruppene som står bak.

Med anonyme innlegg vet man jo ikke eksakt hvem som har skrevet innlegga, men det er mulig å resonnere seg frem til grupperinga. Etterhvert som tiden går vil informasjonen også peke ut enkeltindivider, ettersom ikke alle som skriver slike innlegg er like smarte. F.eks. er det veldig, veldig dumt å skrive innlegg med informasjon som blir gitt i fortrolig samtale med adm. dir - særlig når adm. dir bevisst velger å gi forskjellig informasjon til samtlige i ledelsen for å se hvor lekkasjen er...

Jeg er forøvrig langt fra noen adm. dir nå (siden navnet mitt ikke er noen hemmelighet; jeg skriver jo artikler her under fullt navn, kan jeg si at jeg jobber i projectiondesign i Fredrikstad), men har vært daglig leder/adm. dir i en bedrift tidligere (2 år). Men jeg har vært i ledergrupper i bedrifter i 6 år og har hatt "gleden" av å se maktkamper utfolde seg, både internt og mellom eksterne investorgrupper. Dette er ting fra tidligere ansettelsesforhold og har ingenting med projectiondesign å gjøre (så er det sagt også). :)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340