Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 02 aug 09, 22:01

Borgés var idag sitt lags desidert beste spiller, og han fungerer alldeles glimrende som spiss: Beveglig, overraskende rask, sikker med ballen, et flott pasningsblikk, og full oversikt. Når han så i tillegg beveger seg intelligent uten ball, og søker akkurat det rommet som ballen ramler ned i, ja da står det klart for meg at han er en type klassespiller som er attraktiv på ethvert godt fotball-lag.

Jeg er redd for at Borgés bare blir i FFK denne ene sesongen, for han kommer til å bli fabelaktig god.

Hvis vi klarer å beholde ham neste sesong (han er ung nok til å kunne bli i to sesonger og likevel ha stigende verdi), ja da er jeg enig i at han skal være offensiv motor, siden han har det overblikket han har, og den pasningsfoten han har.

Grunnen til at han ikke har spilt offensiv midtbane er vel mest fordi vi har lyst til å utnytte en annen spiller i akkurat den posisjonen, Gashi, og ikke fordi vi synes Borgés er dårligere eller noe sånt. Noen ganger må man flytte på en klassespiller for å gjøre rom for en annen klassespiller, helt uavhengig av deres ferdigheter innbyrdes. Gashi kan de facto bare brukes i den ene plassen, Celso kan utfylle flere plasser, og da burde saken være klar: Gashi spiller offensiv midtbane, og Celso får en rolle som han også behersker veldig godt.

Når Celso spiller så godt som idag, ja da er det minimalt problem for meg at han spiller spiss. Han er den av våre spillere med klart høyest offensiv effekt, sterk på hodet, intelligente gjennomspill og forholdsvis nøyaktig avslutningsteknikk. Borgés kompletterer dessuten Everton - Everton er glad i holde ballen, Celso er god til å slå pasninger.

En fordel med å bruke Borgés som spiss er at han dermed konkurrerer på et tøffere marked, og vil kanskje bli lenger i FFK... :-)

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340