Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 15 jul 09, 23:58
Endret: 16 jul 09, 00:11
Endret av: Willy Renè

Opprinnelig postet av Eguren

Jaha jag erkänner att fast jag inte riktigt var född under kriget så var Sveriges "neutralitet" inget jag är stolt över. Kan DU erkänna att ni klubbar säl och utrotar valar och att det är fel?

 

 

Jeg følger litt opp den usaklige og irrelevante delen av diskusjonen:

Jeg kjøpte nydelig hvalbiff for noen uker siden i Engelsviken, Skogens fisk-"affær". Stekte den "rare", godt brunet smør, nesten bare vendte den i pannen, salt og pepper, god og rød inne i, serverte med nypoteter og raskt freste løkringer, nesten rå. Nam-nam. En virkelig delikatesse.

Svenskene hermer litt etter USA når det gjelder hetsen mot hvalfangst. Helt enig i at de store hvalene nærmest ble utryddet for en del tiår siden, og det var rovdrift på ressursene. De hvaltypene som nå fanges er ikke utryddingstruet, det er vel heller ikke navlebeskuende svensker og amerikanere som tror at hvaler er nesten like intelligente som menneskene. (Det er iallefall mange av de) Er du vegetarianer, Eguren ? Derimot selfangsten kunne vi godt slutte med, men man skal være klar over at disse fangstene er meget gammel norsk kystkultur, og det kan være vanskelig å rokke ved.

Hvem svenskekongen så opp til og samarbeidet med helt fram til tyskerne tapte ved Stalingrad og i NordAfrika bør vel ikke nevnes, det kjenner vi til, det var da Sverige skiftet side.

Tilbake til saken:

Slik jeg oppfatter det via media virker det som om FFK virkelig har rett på mer penger fra Bajen, det blir spennende å se utviklingen på denne saken.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f