Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 jun 09, 16:20
Endret: 19 jun 09, 16:22
Endret av: FFK1903

Nå må man gjerne se litt bak resultatene også da. Det er ingen storklubb han hadde ansvar for i Lyn. Han har omtrent prestert det samme med Lyn som det Eggen og Grönhagen hadde/har med FFK. En tredjeplass i 2005, i 2006 havnet de på plassen foran FFK, året etter på plassen bak. Da han forlot Lyn i fjor lå laget på en femteplass. Så kan man se hva Kent Bergersen har fått til med Lyn etterpå. Riktignok med en liten spillerflukt, men man ser nå hvilke prestasjoner Berg egentlig gjorde med Lyn.

Etter at Henning Berg forsvant vant Lyn først den obligatoriske seieren mot VIF, før fire strake tap, seier mot hjemme mot Aafk og borte mot et festklart FFK-mannskap. I år har dette blitt fulgt opp med én seier på tretten kamper. At han ikke vant noe med Lyn er nå så, men å holde det laget så høyt oppe viste seg å være en prestasjon i seg selv.

Gi Henning Berg tid i Lillestrøm, så kommer også resultatene. Å omgjøre et gamlehjem med gampefotball til et ungdomsdiskotek med festfotball er ikke gjort i en fei. Nå ser man kanskje allerede resultene til Berg komme. Fem kamper på rad uten tap.

Hvis dette er bevis på at han rett og slett ikke er noen god trener, så begynner i hvert fall jeg å klø meg i hodet. Han har selvsagt fått god hjelp fra Toppidrettssenteret med tilgangen på talenter, men en trener skal ha guts for å satse på disse og det gjorde Berg. Han stilte vel blant annet med en bakre firer kun bestående av tenåringer mener jeg å huske.

Tror Henning Berg ville vært glimrende både sportslig og økonomisk for FFK, ettersom talenter ikke koster all verden i forhold til etablerte stjerner.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340