Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 mai 09, 22:19
Endret: 25 mai 09, 22:21
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Unnskyld, men jeg kan ikke dy meg. Hvor mange sjanser har han fått? Hvor mange sjanser har Everton fått? HVor mange sjanser fikk Fofana?

Ikke vet jeg. Og ikke vet jeg hva som er fasiten. Har man ikke tid til å vente på suksess, så får man det i hvert fall ikke.

Nå er det vel litt forskjell på Éverton og Tegström også. Den ene er brasilianer som trenger mye tid på å akklimatisere seg. Den andre en svenske som er tretti år, har spilt i Norge en årrekke og har ikke bevist en dritt av jevn kvalitet etter en god vårsesong hos Sandefjord i 2006. Etter det har det egentlig gått nedover.

Tegström fikk tre kamper fra start på rad uten å utmerke seg nevneverdig i noen av dem. Hvor lenge har du lyst til å gi Tegström sjansen? Et år med førstelagsfotball slik at vi har en 32-åring med altfor høy lønn som kanskje kan putte inn mål neste sesong?

Du må skille mellom spillere som er akklimatisert og de som ikke er det. Tegström bør være det og litt til, han bør være omtrent ferdig utlært fotballspiller når han rundet de tretti. Éverton er syv år yngre og har fortsatt mye å lære. Det Tegström ikke har lært innen nå, tviler jeg på at han får gjort noe med i løpet av sine siste år som fotballspiller. Samspillet ville sikkert blitt bedre med en fast spissmakker, men jeg mener han rett og slett mangler ferdighetene.

Pall Gunnarsson og Nannskog leverte vel også til de grader i Adeccoligaen omgående, gjorde de ikke? Det kanskje kan være grunnen til at de også fikk så mye spilletid? Og Alanzinho kom rett fra Brasil og måtte - som Éverton nå - vende seg til ny fotballkultur.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340