Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 23 mai 09, 10:39

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Asgeir

1-0 ved pause er for dårlig etter en så god omgang med fotball fra vår side! Det er her kampen tapes! Vi får minimalt betalt for spill og sjanser, og det er akkurat HER skoen klemmer.

Dette er da tull. Ser du noe fotball i det hele tatt? Hvor ofte er det at lag som har ett like stort spillermessig overtak som FFK hadde i 1. omg leder med mer enn ett mål til pause? Vi skapte da ikke så mange store sjanser?

Jeg uttalte meg ikke bare om sjanser. Jeg uttalte meg også om spill. Noen forsøker å redusere fotball til bare resultat. Det blir meningsløst. Så har du de som forsøker å redusere fotball til bare antall sjanser produsert, som er ditto meningsløst, for sjansene representerer bare 2% av total spilletid. Til slutt har du de som ser litt større på det, og ser at man også kan få dårlig betalt i form av få sjanser i forhold til spill. Når man har vært veldig nær å spille gjennom bakerste mann 10 ganger kan man ikke snakke om at man ikke lager sjanser, siden denne typen sjanser ikke blir regna som "målsjanser".

Mitt poeng er at "målsjanse" ikke representerer noen størrelse/definisjon som gir noe objektivt og fullstendig bilde av en kamp.

FFK hadde i denne kampen diverse halvsjanser som veldig, veldig fort kunne ha ført til scoring (hvor mange ganger småspilte vi i boksen i første omgang), og ingen hadde reagert på stor uttelling hvis FFK hadde leda 2-0 til pause, og det hadde naturligvis skapt helt andre forutsetninger for seier. Hadd FFK leda 3-0 til pause hadde nok folk begynt å mumle om at FFK hadde "flyt", men ingen fotballjournalist i verden ville ha kalt det et "ran".

Det som står klart for meg etter kampen er at FFK hadde stort spillemessig overtak i store deler av kampen, men hadde lav uttelling i form av sjanser, og ultimat; lav uttelling i form av mål.

Brann hadde ekstrem uttelling, og scorte på alt de forsøkte på. For det gjorde de. Vel og bra at FFK har en ikke samspilt bakre firer, men to av målene er jo rett og slett at ballen ramler ned på en brannfot en meter fra målstreken, og dette kan ikke "forklares" ved at bakre firer ikke er samspilt. Når ballen ramler ned på en motstanders fot en meter fra målstreken kan en ikke snakke om ferdigheter, i hvertfall med svært liten grad av sikkerhet.

Greit nok at spillet forut for måla til brann (legg merke til at jeg skriver brann uten stor bokstav, for dette laget har jeg begynt å mislike meget sterkt) er forårsaka av dårlig forsvarsspill, men på to av dem er det rene tilfeldigheter som gjør at det blir scora. På de to andre er det værre, for der blir vi utspilt.

Når vi så får en offside på Dominic, ja, da kan en ikke si at vi ble knust på hjemmebane, akkurat, sjøl om mål-tavla forteller en annen historie.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f