Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 10 apr 09, 11:03

I de trange økonomiske tidene som kommer så tror jeg det vil lønne seg å satse på yngre og gjerne lokale spillere da disse både er billigere, mer lojale og bra for egenutviklingskvoten. Når vi har talenter som er så gode som Elvestead så har vi ikke råd til å ikke ha dem med videre. Greit at han ikke er like god som Wherman, men tatt lønn i betraktning så har FFK kanskje ikke noe valg. Mange klubber står i fare for å bli sendt nedover i divisjonssystemene pga økonomi, så dette kan ikke tas lett på. Spillere som Lala, Shabani, Elvestad, Thomassen, Staw, Bråthen, Trulsen, samt flere av de andre lovende unge er framtiden i stallen til FFK.

FFK kan ikke spy ut millioner i løninger til eldre utlendinger og samtidig budsjettere med spillersalg i et skakkjørt marked. Det henger ikke på greip. Å tro at det man tidligere har lykkes med også skal fungere i framtiden er det skumle med vaner, og som får en til å overse endringer i tilværelsen. FFK kan ikke regne med at interessen for spillere i eliterserien blant utenlandske lag er like høy i år som tidligere.

Jeg vil påstå at FFK er priviligerte som har så mange bosmanspillere i disse krisetider. FFK har i motsetning til en del andre klubber mulighet til å gjøre noe med lønnspolitikken sin gjennom å tilby nye kontrakter som de har råd til å leve med. Wherman prøver å spre frykt om et scenario der folk rømmer klubben hvis de ikke blir tilbudt gode kontrakter nå. Jeg tror han er klar over at klubber ikke kommer til å stå i kø om å overby FFK når den tiden kommer, for det som de fleste ekspertene spår er at klubbene kommer til å være desperate etter å kvitte spillere de ikke har råd til å lønne i kampen for å overleve.

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340