Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 20 feb 09, 16:05
Endret: 20 feb 09, 16:25
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Er vel noe som heter er du god nok, er du gammel nok. Ikke, er du ung nok, er du god nok...

Nettopp én: Det finnes spillere under tredve år som er gode nok.

Nettopp to: At du er gammel og grå ("rutinert og erfaren") er ikke ensbetydende med at du holder et høyere nivå enn en yngre spiller - eller at du holder et høyt nivå i det hele tatt.

Nettopp tre: At det bare fantes én eneste spiller som hadde rundet tredve i startelleveren til IFK, samt at snittalderen var meget lav, knuser argumentet ditt om at man må ha en haug med gamlinger i startelleveren for å prestere sportslig.

Det er faktisk mulig å først og fremst hente inn unge spillere med videresalgspotensial når man skal forsterke laget fremfor å se etter ferdigutviklede (stagnerte) spillere rett rundt tredveårstallet.

I tillegg har ikke FFK råd til dagens lønnsnivå, så hvordan man da skal klare å forlenge med samtlige av disse gamle spillerne som ønsker en lønnsøkning på tampen av karrieren må du nesten forklare for meg.

Det er et kraftig tiltrekningsplaster å kunne smelle i bordet overfor utenlandske stortalenter at man kan få f.eks. 65.000-100.000 i månedslønn ved å komme til Norge. Derimot har det null effekt på spillere som har blitt vant til lønninger som er tilnærmet det dobbelte av dette.

Så da lurer jeg på hva du - bedreviteren - mener er løsningen på FFKs økonomiske problem når utgangspunktet er at FFK må1) redusere lønnskostnadene og 2) redusere kostnadene i organisasjonen for øvrig når 3) inntektspotensialet allerede er tilnørmet maksimert eller fastlåst av nåværende avtaler.

Faktum er at da står man igjen med at klubbens viktigste asset er spillerne (i hvert fall så lenge man klarer å eie dem selv), og det er spillerne som gjennom spillersalg kan generere sårt tiltrengte kroner. Klubben må selge én eller to spillere hver sesong for at ting skal gå rundt (klubben budsjetterer med spillersalg i 2009).

Så da stiller jeg spørsmålet nok engang:

Hva er den mest langsiktige tankegangen?

A) Å hente inn unge spillere med videresalgspotensial som kan generere store verdier for klubben i fremtiden (som igjen betinger at spillerne er en sportslig suksess mens de er i klubben)?

eller

B) Hovedsaklig hente inn spillerne uten videresalgspotensial i slutten av tyveårene (eller  allerede er i tredveårene), og som derfor med overveiende sannsynlighet ikke kommer til å generere fremtidige salgsinntekter for FFK - gjerne i kombinasjon med stive lønnskrav?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340