Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 jan 09, 14:29
Endret: 30 jan 09, 14:30
Endret av: FFK1903

Nettopp, noe av poenget var at Grönis muligens vet at han ikke har det. Jeg tenkte mer på generelt grunnlag. Hvis en trener vet at han sitter trygt og får roen i flere år fremover (gjerne over fem år) så vil også det gjøre at treneren vil engasjere seg mer i talentutviklingen. På meg virket det litt som om du uansett mente at trenere kun tenkte kortsiktig og dermed kjørte en safe ellever uansett. Hvis det hadde vært tilfelle, så hadde det vel neppe kommet frem nye talenter overhodet.

Kan jo også se på Henning Bergs tid i Lyn. Han hadde talentene, engasjerte seg i utviklingen, og ga dem også sjansen. Dels fordi skader gjorde ikke ga han særlig valg, men også guts fra Henning Berg. Nå ser vi hvordan han allerede har lagt frem egne instrukser til talentene i Lillestrøm. Og det i en klubb som har kastet trenerne på dør de siste sesongene hvis ikke resultatene omtrent kommer omgående.

Både Shabani og Trulsen mangler spissferdigheter. Shabani er jevngod på mye, men mangler det lille ekstra som gjør at han tar steget. Det samme gjelder egentlig Trulsen. De har begge ferdigheter som gjør at de klarer seg bra i andredivisjonskampene og kanskje litt til, men jeg savner ganske enkelt det ekstraordinære hos dem begge. De er litt som Raio uten hodestyrken, Pereira uten skuddfoten, Kvisvik uten pasningsfoten og kreativiteten. De har ikke, som jeg ser det, noe som skiller dem fra resten av mengden. Det finnes tretten av dem på dusinet.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340